Mladá Boleslav - Bude to malé vozidlo určené do města, za které neutratíte (v porovnání s jinými vozy) ani tak moc peněz.
Automobilka Škoda Auto zvolila anglický název, aby už podle jména zákazníci poznali, k čemu je dobré. Škoda City Car bude po dvou letech od vzniku terénního Yeti (2009) dalším v řadě zcela nových vozů mladoboleslavské továrny.
Na úvod je třeba otevřeně přiznat: ještě se s definitivní přesností neví, jak bude vypadat (viz nákres odborného časopisu Auto Express), kolik bude stát a který den přesně si ho poprvé budeme moci koupit. Ale leccos si snadno odvodíte z prezentace, kterou šéf představenstva Winfried Vahland připravil na pondělí, kdy se Škoda Auto pochlubila úspěšnými čísly o výdělcích z předchozího roku.
"Uvažujeme, že City Car budeme dodávat čistě s benzinovými motory, protože diesely jsou jen evropskou záležitostí a v budoucnosti je budeme nabízet především ve velkých modelech, jako je octavia a superb," řekl šéf Škoda Auto Vahland.
Cena? Mezi 170 až 190 tisíci
Je to mimochodem zpráva i pro příznivce fabií: i u nich se počítá s tím, že podíl dieselových motorů bude stále více klesat.
Cena nové škodovky nepřesáhne v základní výbavě 200 tisíc korun, která je brána jako důležitá hranice pro označený levných aut. Škodokvy dosud nevypustila ani jednu oficiální informaci o ceně za City Car, ale odhady mezi experty se příliš neliší - za nejjednodušší výbavu zaplatíte něco mezi 170 a 190 tisíci korun.
"Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a přiznivými provozními náklady. Nabízí nový odbytový potenciál v Evropě," uvedl Vahland.
Čtěte také:
- Škoda odhalila v Ženevě podobu svých příštích aut
- Fotky: Škoda posílá na výstavu retromobilů šest pokladů
- Foto: Jak Škodovka mění nejmenší důležitou součástku
Škoda plánuje hned od počátku nabízet tří- i pětidveřovou variantu automobilu.
Jako bonus pro tuzemský trh automobilka plánuje, že první vozy, které vyrobí, prodá v České republice. Místní dealeři budou mít přednost před svými kolegy ze zahraničí. Auto přijde na trh na podzim, přesný termín ještě není znám.
Výroba automobilky v Česku se podle Vahlanda zvýší minimálně o čtvrtinu. Firma chce kompletně vytížit závody v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Ve Vrchlabí potrvá až do roku 2012 výroba modelu Roomster, pak se sice s tímto závodem nadále počítá "v rámci výrobní strategie", ale podle Vahlanda nemá smysl vyrábět vozy ve třech lokalitách. Definitivní rozhodnutí nicméně ještě nepadlo.
Design budoucnosti
Škodovka chystá premiéru krátce poté, co na ženevském autosalonu ukázala ukázala designový koncept pro příští léta.
Nová Škoda City Car ještě samozřejmě neponese podobu zmíněného konceptu. Experti očekávají spíše, že bude vzhledem blízká k Volkswagenu Up, malému autu z mateřského koncernu škodovky. S tímto vozem bude mít řadu dílů shodných, podobně jako třeba nejmenší Seat. Vozy se mají montovat i na stejné montážní lince.
V roce 2012 pak má přijít na trh kompaktní limuzína, umístěná mezi modely Fabia a Octavia. „Má pro značku Škoda otevřít další velkoobjemový segment," uvádí se v tiskové zprávě k výroční konferenci. Lze z toho usuzovat, že nové auto v roce 2012 bude mít karosérii sedan.
Šéf vývoje Ekhard Scholz dodává, že Škoda Auto uvažuje kromě čistých elektromobilů i o hybridních modelech.