Nevyhazujte při servisu auta zbytečně: Dražší svíčky nemusí být lepší než ty levné

Vladislav Jasan
27. 6. 2019 6:02
Jak na servis, díl 2.: V minulém díle jsme si vysvětlili, jestli a jak se dá ušetřit na výměně oleje, aniž byste servis auta ošidili a zadělali si tím na drahé problémy. Tentokrát se podíváme, jak je to s ostatními částmi pravidelného servisu: filtry a svíčkami. Zaměříme se rovněž na význam kvalitního paliva.

Na první díl servisního seriálu o oleji se můžete podívat zde:

Foto: iStock

Filtry stojí pár set korun

Stejně jako v případě oleje i u filtrů platí, že šetřit na nesprávném místě se nevyplatí. Třeba olejové filtry jsou většinou tak levné, že nemá smysl kupovat za každou cenu ty nejlevnější. Například na Škodu Fabia II (1.4, 63 kW) stojí nejlevnější olejový filtr 130 korun, originál 240 Kč (pro 1.6 TDI v témže voze od 160 Kč, originál 320 Kč). V procentuálním vyjádření jsou to obrovská čísla, ale v absolutních hodnotách drobné. Nevyplatí se riskovat třeba nekvalitně provedené těsnění. U vzduchových filtrů je to stejné. Jde o stokorunové položky, přičemž v kvalitě těsnění i počtu skladů (filtrační ploše) se levné filtry od originálních mohou lišit i dost výrazně. A filtr, který v airboxu netěsní, nefiltruje - pouští do motoru prach a další abraziva.

 

Právě se děje

Další zprávy