Vladislav Jasan
27. 6. 2019 6:02
Jak na servis, díl 2.: V minulém díle jsme si vysvětlili, jestli a jak se dá ušetřit na výměně oleje, aniž byste servis auta ošidili a zadělali si tím na drahé problémy. Tentokrát se podíváme, jak je to s ostatními částmi pravidelného servisu: filtry a svíčkami. Zaměříme se rovněž na význam kvalitního paliva.
Na první díl servisního seriálu o oleji se můžete podívat zde:
Lepší svíčky mohou poškodit motor
Poslední z běžných pravidelných preventivních položek údržby je výměna svíček u zážehových motorů. I zde platí zjistit si doporučení výrobce ohledně intervalu (a popř. zda není doporučeno měnit i zapalovací kabely) a použít svíčky, které do vozu patří. I pokud to myslíte dobře a koupíte nepoučeně třeba výrazně dražší a "lepší" iridiové svíčky, můžete v konečném důsledku motoru spíš uškodit (pokud nevyberete správné). Nevhodné svíčky stojí za až překvapivým počtem závad benzinových motorů, a to nezřídka včetně destrukčních (odpálené ventily, hlavy atd.). Pokud se závady "od svíček" zřetězí, může být problém správně diagnostikovat příčinu. Nejeden i zkušený mechanik už vyměnil kdeco, aby se nakonec zjistilo, že jej ani nenapadlo uvažovat, že by někdo mohl osadit úplně špatné svíčky.