Řídili jsme nejbezpečnější auto roku podle Euro NCAP. Volvo XC60 vyniká v davu nejen vzhledem

Eva Srpová Eva Srpová
20. 12. 2017 14:42
Z přehledu letošních testů bezpečnosti, které provádí organizace Euro NCAP, vyplynulo, že nejbezpečnějším autem, které letos přišlo na trh, je Volvo XC60. Dostalo totiž také systém zabraňující střetu s protijedoucím vozem, detekce mrtvého úhlu umí nově zasáhnout do řízení a aktualizovaný systém City Safety pomůže vyhnout se překážce, včetně cyklistů. Testovali jsme několik verzí, naposledy benzinovou T6.
Volvo tradičně sází na bezpečnost, XC60 bylo dlouhodobě oblíbeným autem i pro svůj design. Druhá generace na tyto hodnoty navazuje.
Volvo tradičně sází na bezpečnost, XC60 bylo dlouhodobě oblíbeným autem i pro svůj design. Druhá generace na tyto hodnoty navazuje. | Foto: Eva Srpová

V nedávno publikovaném článku o nejnovějších testech bezpečnosti prováděných nezávislou organizací Euro NCAP (více zde) vyšlo najevo, že Volvo XC60 je nejbezpečnějším autem letošního roku.

Nová generace XC60 je teď uvnitř prostornější, znát je to hlavně na zadních sedadlech.
Nová generace XC60 je teď uvnitř prostornější, znát je to hlavně na zadních sedadlech. | Foto: Eva Srpová

Nová generace oblíbeného švédského SUV si odnesla vynikající hodnocení prakticky ve všech sledovaných oblastech. Za bezpečnostní asistenty si auto odvezlo 95 procent, když v základu nabízí autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, asistent pro jízdu v pruzích i omezovač rychlosti.

Volvo totiž na bezpečnost dbá už skoro padesát let. Chlubí se tím, že už v roce 1959 jako vůbec první automobilka namontovala do aut bezpečnostní pásy. Volvo si dokonce dalo závazek, že po roce 2020 v jeho autech nezahyne jediný člověk.

A protože nová, v pořadí druhá generace XC60 přišla na trh právě letos, tento závazek se bude týkat i jí. Právě proto je auto bezpečnostními systémy přímo nabité.

Druhá generace XC60 sedí na podvozku větší XC90. Má výrazné charakteristické světlomety.
Druhá generace XC60 sedí na podvozku větší XC90. Má výrazné charakteristické světlomety. | Foto: Eva Srpová

Redakce Aktuálně.cz už testovala několik verzí, například model D4 AWD Polestar (odkaz na test najdete tady). Vyzkoušeli jsme ale i verzi T6 AWD ve výbavě R-Design, kterou vidíte na fotografiích.

Volvo už před třemi lety zavedlo nové označení svých motorizací, které dělá těžkou hlavu mnoha lidem, evidentně však vyjma těch z Volva. T6 tedy neznamená šestiválec, jak by se někdo mohl domnívat. Volvo tak označuje dvoulitrový motor se čtyřmi válci a pohonnou jednotku nazývá Drive-E.

Kufr má objem 505 litrů, tedy o 15 l více než u předchozí generace. Je i prakticky široký.
Kufr má objem 505 litrů, tedy o 15 l více než u předchozí generace. Je i prakticky široký. | Foto: Eva Srpová

T6 je druhý nejsilnější benzinový motor a využívá turbodmychadlo i kompresor, má standardně pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku Aisin. 

Ač v našich končinách lidé stále raději volí do aut vyšších tříd vznětové motory a T6 rozhodně nebude místním bestsellerem, má co nabídnout. Například prvotřídní kultivovanost. Motor má hladký chod, navíc je perfektně sladěný s automatem. Sofistikovaný jízdní projev vozu je rozhodně něco, čím má Volvo navrch.

Nejsilnější stránkou nového XC60 je vedle designu zlepšení týkající se interiéru. Auto působí uvnitř subjektivně větší, a to zejména na zadních sedadlech. Hýčká posádku pohodlím a také výbavou, pokud se majitel rozhodne sáhnout hlouběji do kapsy. Skvěle funguje čtyřzónová klimatizace, navigační systém nebo například vzduchové odpružení.

Vše se ovládá pomocí velkého multimediálního rozhraní.
Vše se ovládá pomocí velkého multimediálního rozhraní. | Foto: Eva Srpová

Zkoušeli jsme všechny režimy, rozdíl mezi komfortním a sportovním je znát, komfortní ale charakteru vozu sluší nejvíc. Celkově je však chování podvozku XC60 lepší než dříve, jezdí mnohem poddajněji.

Volvo XC60 má poměrně ambiciózní cenovku, testované T6 ve verzi R-Design začíná na částce necelých 1,6 milionu. Rozdíl mezi severským SUV a německou konkurencí se tedy stírá. Jenže ne vždy rozhoduje cena, Volvo mělo vždy silnou základnu fanoušků, kterým imponovala image značky i její priority, zejména důraz na tolik skloňovanou bezpečnost.

A protože je teď XC60 lepší ve všech klíčových oblastech (design interiéru, jízdní vlastnosti, prostornost v kabině a vnější design), tyto fanoušky neztratí, i když se cenově nepodbízí.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 3 hodinami

Jednání ČR a Polska o dolu Turów budou pokračovat ve středu. Sejdou se experti i ministři, řekl Brabec. Doufá, že setkání přinese významný posun

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

Babiš chce stanovit vrchní hranici emisních povolenek, oznámil po schůzce se Zemanem

Premiér Andrej Babiš (ANO) se vyslovil pro stanovení horní hranice ceny emisních povolenek. Po pondělní schůzce s prezidentem Milošem Zemanem na lánském zámku ministerský předseda novinářům řekl, že se bude snažit o to, aby o záležitosti jednala Evropská unie. Měla by podle Babiše využít příslušný článek směrnice o povolenkách.

Studie Evropské komise z loňského roku podle premiéra uváděla, že cena povolenek v roce 2025 by měla být 26 eur a v roce 2030 pak 30 eur a o pět let později 50 eur. "Skutečnost je taková, že dnes se emisní povolenky obchodují za 60 eur. Jsou předmětem spekulativního kapitálu," řekl Babiš. Jejich cena má podle něho přímý dopad na energetické a průmyslové firmy a na cenu elektřiny.

Babiš bude chtít, aby evropští lídři na neformálním summitu 5. a 6. října aktivovali článek povolenkové směrnice, který podle premiéra předpokládá, že cenový výkyv je nutné řešit. Soudí, že členské státy by měly stanovit cenový koridor. "To znamená, že by mělo být určené zastropování emisních povolenek," uvedl premiér.

Míní, že na summitu by se mělo diskutovat také o společném nákupu zemního plynu v souvislosti s naplněností zásobníků a jeho rostoucí cenou

Zdroj: ČTK
Další zprávy