Renaulty se budou prodávat jako Mitsubishi. Japonci do Evropy vrátí známá jména

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 4. 2022 11:11
Koncem července roku 2020 se objevila pro někoho překvapivá zpráva. Mitsubishi skončí v Evropě, přičemž posledním novým modelem mělo být omlazené SUV Eclipse Cross s plug-in hybridním pohonem. Jenže rok se s rokem sešel a všechno je najednou úplně jinak. Tři diamanty svou pozici na starém kontinentu naopak upevňují. Automobily od Renaultu.
Mitsubishi Colt bude přeznačeným Renaultem Clio pro Evropu.
Mitsubishi Colt bude přeznačeným Renaultem Clio pro Evropu. | Foto: Mitsubishi

Že se chystají dvě nová Mitsubishi původem od Renaultu, automobilka oznámila už loni na jaře. Teď tedy "posílení pozic na evropském trhu" dostává konkrétnější obrysy. Dvěma vypůjčenými modely budou malá, prodejně velmi úspěšná auta Clio a Captur (oba vozy měly v Evropě loni vyšší prodeje než celé Mitsubishi dohromady).

Klasický hatchback se příští rok na podzim objeví pod staronovým označením Colt, SUV dostane rovněž známé a úspěšné jméno ASX. Oba vozy budou využívat platformu CMF-B a objeví se na vybraných trzích. Nebude už mezi nimi Velká Británie, kde automobilka loni ukončila prodej všech modelů.

Jméno Colt se poprvé objevilo v roce 1962 a od té doby se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů Mitsubishi. Jenže poslední generace, představená v roce 2004, se u dealerů naposledy objevila před osmi lety. Pak se tři diamanty ze segmentu malých aut na chvíli vytratily a vrátily se do něj až s modelem Space Star, dováženým z Thajska. To poslední Colt, jehož se v Evropě prodalo skoro 404 tisíc kusů, se vyráběl v Nizozemsku. Nový Colt pak na tuto tradici částečně navazuje, bude se dělat u Renaultu v turecké Burse. V Česku se mimochodem doposud prodalo přes 2700 automobilů se tímto jménem.

Automobilka zatím uvedla, že se auto bude nabízet s pěticí dveří a objeví se i s hybridním pohonem. Ten má v Cliu výkon 103 kW a kombinovanou spotřebu mezi 4,3 až 4,4 l/100 km. Francouzský model dále nabízí benzinové agregáty bez i s přeplňováním o výkonu 49 až 103 kW, respektive 74kW tříválec upravený pro spalování LPG. Dá se očekávat, že minimálně některé benzinové motory nabídne i Colt, který ale podle doposud jediného zveřejněného snímku nabídne svébytný design karoserie. Novinka se pak zařadí po bok menšího modelu Space Star.

Nové Mitsubishi ASX se ukáže dříve než Colt, na trh přijede už na jaře příštího roku. Vyrábět se bude opět u Renaultu ve španělském Valladolidu a spoléhat se bude, podobně jako Captur, nejen na hybridní, ale i plug-in hybridní pohon. První varianta slibuje 105 kW a spotřebu na úrovni pěti litrů, hybrid do zásuvky pak má dohromady 117 kW a na jedno nabití ujede až 50 km jen na elektřinu. Kromě nich se Captur nabízí i s benzinovými motory o výkonu 67 až 116 kW, respektive pohonem na LPG s výkonem 74 kW.

Zatím jediná zveřejněná fotka nového ASX.
Zatím jediná zveřejněná fotka nového ASX. | Foto: Mitsubishi

Také ASX má na co navazovat. Doposud jediná generace, prodávaná mezi lety 2010 a 2021, totiž zaujala skoro 380 tisíc evropských zákazníků a v Česku šlo dlouhodobě o nejoblíbenější model japonského výrobce.

Mitsubishi tak bude mít příští rok v evropské nabídce čtyři ryze osobní automobily včetně již zmiňovaných modelů Space Star a Eclipse Cross PHEV. Prvně jmenovaný dnes na českém trhu startuje na 245 850 korunách za dvanáctistovku s 52 kW, což z něj činí nejlevnější nové auto na trhu, druhé jmenované SUV stojí od 949 950 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy