Každé nové Ferrari je tradičně přehlídkou čísel, která jsou pro obyčejného řidiče jen těžko představitelná, a nové SF90 Stradale není žádnou výjimkou. Přeplňovaný osmiválec má výkon 780 koní a 800 Nm točivého momentu, trojice elektromotorů (jeden vzadu, dva vpředu) přidává dalších 220 koní. Celkový výkon je tak 1000 koní (tedy ekvivalent přibližně čtyř Octavií RS) a nové SF90 zvládne zrychlit z nuly na sto za 2,5 vteřiny, dvoustovkou upaluje za 6,7 vteřiny. Maximální rychlost je 340 kilometrů za hodinu.
Nejen díky svému pohonnému ústrojí navíc novinka získává řadu prvenství. Předně se jedná o první plug-in hybrid v nabídce. Na jedno nabití sice díky 7,9kWh baterii ujede jen 25 kilometrů, i to se ale počítá, protože první hybrid z Maranella, v omezené sérii vyrobené dvanáctiválcové LaFerrari, nebyl oficiálně schopný provozu čistě na elektřinu.
V druhé řadě se jedná o první čtyřkolku Ferrari s motorem uprostřed. A také jde o vůbec první sériový vrcholný model značky, který používá místo dvanáctiválce přeplňovaný osmiválec. SF90 Stradale je také prvním Ferrari se světlomety LED Matrix se stálým neoslňujícím dálkovým světlem.
Elektromotory pochopitelně v SF90 Stradale nejsou kvůli ekologii a nízkým emisím, zmíněný dojezd na jedno nabití stačí jen pro pověstnou cestu pro rohlíky, ale kvůli výkonu a jízdním vlastnostem. Těm pomáhá možnost variabilního rozdělení točivého momentu mezi přední kola - to díky tomu, že každé z nich má na starosti jeden ze dvou elektromotorů.
Ferrari se chlubí, že zadní elektromotor MGUK, který je umístěný mezi motorem a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, vychází ze stejně označeného kinetického motorgenerátoru, který používají vozy formule 1.
Fanoušci královny motorsportu určitě ocení, že mezi volitelnými jízdními režimy najdou i "kvalifikační" mód, který umožní dostat z hybridu maximální výkon. Něco podobného používají i soutěžní monoposty, aby dosáhly nejlepšího možného umístění na startovním roštu.
Kvůli nutnosti uchladit výkonné pohonné ústrojí ladili inženýři aerodynamiku vozu. Speciálně navržené tvary vozu znamenají, že ho v rychlosti 250 km/h přitlačuje vzduch k asfaltu vahou dalších 340 kg, ale také to, že je možné uchladit vysoce výkonné pohonné ústrojí a baterii. Aerodynamicky tvarované jsou dokonce disky kol.
I s akumulátory se navíc podařilo udržet suchou hmotnost vozu na přijatelných 1570 kg. Tuhá karoserie je vyrobena z různých exotických materiálů, včetně karbonu a hliníkových slitin.
O ceně a dostupnosti novinky Ferrari zatím nemluví. Na webu SF90stradale.com ale můžete již zažádat o rezervaci. Výrobce si totiž tradičně zákazníky u svých špičkových modelů vybírá.
Šťastní a dostatečně movití si pak ale budou moci objednat i odlehčenou verzi s označením Assetto Fiorano. Na váze ukáže ručička v jejím případě o 30 kg méně (bude mít více karbonových dílů nebo výfuk a pružiny z titanu) a účinnější karbonový zadní spoiler, který zajistí 390kilový přítlak v rychlosti 250 km/h.