V německém závodě Saarlouis byla zahájena výroba Focusu Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě. Zapojení výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur. Slavnostního zahájení výroby se zúčastnil i německý ministr životního prostředí.
Focus Electric s nulovými provozními emisemi startuje řadu elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Příští rok ho budou následovat plug-in hybridy C-Max Energi a Mondeo Hybrid.
Útok na trh s elektromobily a hybridy je součástí strategie One Ford. V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011. Vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku.
Elektromotor má výkon 105 kW a je napájený lithium-ionovým akumulátorem. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 136 km/h. Focus Eletric má zabudovanou 6,6 kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km. Stále se však nemůže rovnat například Nissanu Leaf, nebo Chevroletu Spark EV. Kromě externího nabíjení získává Focus elektrickou energii i z rekuperace 95 % kinetické energie při brzdění.
"Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem - kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím ústrojím," řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů.
Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio.