Prodeje aut v EU rostou, česká Škoda končí první desítku

David Kořínek
16. 7. 2015 10:45
Trh s novými automobily v prvním pololetí vyrostl o více než 13 procent. Jasným lídrem zůstává značka Volkswagen s podílem 12,1 procenta.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Volkswagen

Brusel - Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii stoupl během letošního prvního pololetí o 13,3 procenta oproti stejnému období loňského roku. V samotném červnu vzrostl o více než 14 procent. Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Jasným lídrem trhu zůstává německá značka Volkswagen, které patří 12,1 procenta trhu. Za uplynulý půlrok prodala přes 901 452 osobních vozů, což je o 8,6 procenta více než za loňský leden až červen.

Úspěch si připsala i česká značka Škoda. Meziročně jí prodeje vzrostly o 5,5 procenta, získala takřka dvacetinu trhu. Za první půlrok prodala 320 013 automobilů.

Nejúspěšnější značky osobních vozů podle prodejů v EU a EFTA za první pololetí 2015:

Značka Podíl na trhu v %
Počet prodaných vozů Meziroční změna v %
Volkswagen 12,1 901 452 +8,6
Ford 7,3 539 516 +6,7
Renault 7,0 518 098 +10,4
Opel/Vauxhall 6,7 500 315 +5,8
Peugeot 6,1 450 111 +6,5
Audi 5,4 400 824 +4,2
BMW 5,0 373 110 +7,4
Mercedes 5,0 369 022 +11,0
Fiat 4,8 355 954 +9,6
Škoda 4,3 320 013 +5,5
Nissan 4,1 303 507 +21,0
Citroen 4,0 294 108 +3,1
Toyota 4,0 293 968 +4,2
Hyundai 3,2 237 221 +8,1
Dacia 2,8 208 247 +6,4
KIA 2,7 200 038 +7,6
Seat 2,5 185 375 +8,7
Volvo 2,3 169 015 +6,3
Mazda 1,3 99 496 +7,5
Mini 1,3 94 653 +34,1
Suzuki   1,2 91 051 +4,7

Nejvyšší nárůst zaznamenal producent terénních automobilů Jeep, jehož prodeje vzrostly o 174,3 procenta. Druhou nejrychleji rostoucí značkou je Smart, tedy malá městská auta (o 60,5 procenta).

Znatelný propad naopak zaznamenal Chevrolet. S pouhými 2040 prodanými automobily se propadl o 94,1 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy