Brusel - Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii stoupl během letošního prvního pololetí o 13,3 procenta oproti stejnému období loňského roku. V samotném červnu vzrostl o více než 14 procent. Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Jasným lídrem trhu zůstává německá značka Volkswagen, které patří 12,1 procenta trhu. Za uplynulý půlrok prodala přes 901 452 osobních vozů, což je o 8,6 procenta více než za loňský leden až červen.
Úspěch si připsala i česká značka Škoda. Meziročně jí prodeje vzrostly o 5,5 procenta, získala takřka dvacetinu trhu. Za první půlrok prodala 320 013 automobilů.
Nejúspěšnější značky osobních vozů podle prodejů v EU a EFTA za první pololetí 2015:
Značka | Podíl na trhu v % |
Počet prodaných vozů | Meziroční změna v % |
Volkswagen | 12,1 | 901 452 | +8,6 |
Ford | 7,3 | 539 516 | +6,7 |
Renault | 7,0 | 518 098 | +10,4 |
Opel/Vauxhall | 6,7 | 500 315 | +5,8 |
Peugeot | 6,1 | 450 111 | +6,5 |
Audi | 5,4 | 400 824 | +4,2 |
BMW | 5,0 | 373 110 | +7,4 |
Mercedes | 5,0 | 369 022 | +11,0 |
Fiat | 4,8 | 355 954 | +9,6 |
Škoda | 4,3 | 320 013 | +5,5 |
Nissan | 4,1 | 303 507 | +21,0 |
Citroen | 4,0 | 294 108 | +3,1 |
Toyota | 4,0 | 293 968 | +4,2 |
Hyundai | 3,2 | 237 221 | +8,1 |
Dacia | 2,8 | 208 247 | +6,4 |
KIA | 2,7 | 200 038 | +7,6 |
Seat | 2,5 | 185 375 | +8,7 |
Volvo | 2,3 | 169 015 | +6,3 |
Mazda | 1,3 | 99 496 | +7,5 |
Mini | 1,3 | 94 653 | +34,1 |
Suzuki | 1,2 | 91 051 | +4,7 |
Nejvyšší nárůst zaznamenal producent terénních automobilů Jeep, jehož prodeje vzrostly o 174,3 procenta. Druhou nejrychleji rostoucí značkou je Smart, tedy malá městská auta (o 60,5 procenta).
Znatelný propad naopak zaznamenal Chevrolet. S pouhými 2040 prodanými automobily se propadl o 94,1 procenta.