Praha - Téměř o čtvrtinu (24 procent) více nových aut než ve stejném období loňského roku se prodalo v Česku za letošní první čtvrtletí. Za leden až březen stouply prodeje na 53 265 aut. Vyplývá to ze statistiky, kterou zveřejnil Stav dovozců automobilů.
K nárůstu pomohl především zájem firem - ty koupily 76 procent všech nových aut.
Jedničkou na trhu nadále zůstává Škoda Auto, která letos zvýšila prodej na domácím trhu o téměř 29 procent na 16 884 vozů. Podíl Škody na trhu dosáhl 32 procent.
Následují Volkswagen s 6493 prodanými vozy (meziroční zvýšení o 65 procent), třetí je Hyundai s 4615 vozy (růst o 17 procent). První pětku doplňují Ford a Dacia.
Každé deváté nové auto je octavia
Nejprodávanějším modelem za první čtvrtletí byla Škoda Octavia s 5811 vozy, za ní je Škoda Fabia s 3326 auty a Škoda Rapid (3212). Následují Volkswagen Golf a Hyundai i30.
Nejprodávanějšími karosériemi jsou kombíky, jejichž podíl přesáhl čtvrtinu.
Zájem o nová auta by měl podle odborníků vydržet po celý letošní rok. Například Vojtěch Opleštil z analytické společnosti PwC očekává, že za celý letošní rok by mohly prodeje osobních aut v Česku vzrůst o deset procent na více než 210 tisíc kusů.
Vedle osobních aut se letos velmi dobře prodávají i lehká užitková vozidla. U nich činí meziroční nárůst dokonce 45 procent.