Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
7. Jak se liší filtry u naftových a benzinových motorů konstrukčně?
"V obou případech se jedná o porézní keramický nosič, který je tvořen soustavou kanálků, v nichž se pevné částice zachytávají," popisuje filtry Karel Starý ze Škody. Filtry určené pro zážehové (benzinové) motory se ale od těch pro diesely liší použitým materiálem, velikostí otvorů v nosiči nebo kovy, které při hoření sazí fungují jako katalyzátor. Kromě toho je použita trochu jiná řídicí elektronika. "Benzinové filtry pevných částic jsou obvykle jednodušší, což plyne z konstrukčního uspořádání ve vozidle. GPF je samostatný díl a DPF je obvykle v jednom tělese společně s LNT katalyzátorem, v němž se zachycují škodlivé oxidy dusíku," vysvětluje Arnošt Barna z Kie.