Mimořádná zpráva
Řidič najel do davu na adventním trhu v německém Magdeburgu. Zemřel jeden dospělý a dítě, zraněných jsou desítky.

Přišlo prokletí dieselů i na benziny? Sedm otázek a odpovědí k filtrům pevných částic

Martin Přibyl Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
Foto: Radek Pecák

8. Je možné, že by se nakonec filtry pevných částic rozšířily na všechny benzinové motory?

Zatím to tak nevypadá. Některé nezávislé studie sice poukazují na to, že benziny, u nichž se palivo vstřikuje nepřímo do sacího potrubí, rovněž produkují nezanedbatelné množství pevných částic, oslovení představitelé automobilek ale tvrdí, že v dohledné době nasazení GPF u aut s tímto nepřímým vstřikem nečekají. "V případě motorů s nepřímým vstřikováním je totiž palivová směs ve válci homogennější a při jejím spalování tak nedochází ke vzniku pevných částic," říká Arnošt Barna z Kie. "Naše motory TGI a MPI produkují tak malé množství pevných částic, že se obejdou bez filtru pevných částic," doplňuje Karel Starý ze Škody Auto.

 

Právě se děje

Další zprávy