Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
8. Je možné, že by se nakonec filtry pevných částic rozšířily na všechny benzinové motory?
Zatím to tak nevypadá. Některé nezávislé studie sice poukazují na to, že benziny, u nichž se palivo vstřikuje nepřímo do sacího potrubí, rovněž produkují nezanedbatelné množství pevných částic, oslovení představitelé automobilek ale tvrdí, že v dohledné době nasazení GPF u aut s tímto nepřímým vstřikem nečekají. "V případě motorů s nepřímým vstřikováním je totiž palivová směs ve válci homogennější a při jejím spalování tak nedochází ke vzniku pevných částic," říká Arnošt Barna z Kie. "Naše motory TGI a MPI produkují tak malé množství pevných částic, že se obejdou bez filtru pevných částic," doplňuje Karel Starý ze Škody Auto.