Před padesáti lety Škoda zaspala dobu. Podívejte se, jak vítězil pohon předních kol

Petr Korbel
12. 1. 2019 7:38
Při rozhodování o titulu Evropské auto roku v roce 1968 ještě motoristické novináře i veřejnost nejvíce zaujaly sedany klasické koncepce, tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Titul získal Peugeot 504, druhé místo v této soutěži obsadil typ BMW 2500/2800, třetí byla Alfa Romeo 1750. Rok 1969 ale přinesl revoluci. Poprvé se stalo, že o všechny tři pomyslné medaile se v jednom ročníku podělily vozy s pohonem předních kol. Tuto koncepci ctila před padesáti lety většina úspěšných novinek.

Na trhu se pochopitelně objevily ještě i nové modely cestovních aut s motorem vzadu a například tehdy čerstvě sjednocený evropský Ford stále prosazoval klasické uspořádání. A Škoda společně s Volkswagenem trvala na motoru vzadu a pohonu zadních kol. Jaká zajímavá auta se ukázala před padesáti lety? Podívejte se na přehled všech novinek.

Foto: Porsche

Porsche 914

Dvoumístný vůz Porsche 914 vznikl na základě spolupráce mezi automobilkami Porsche a Volkswagen. Nabízen byl i pod označením VW-Porsche 914.

Podobně jako jeho přímý následník o mnoho let později - Porsche Boxster - byl i tento sportovní automobil byl představitelem koncepce s motorem "uprostřed", tedy před poháněnou zadní nápravou. A na trhu se také dostal do pozice někde uprostřed, která mu však nesvědčila.

Pokud jde o motor, zákazník si mohl vybrat čtyřválec z Volkswagenu nebo šestiválec z Porsche. Pravověrným příznivcům Porsche však vadila prostá řešení převzatá z VW. A pro tehdejší tradiční zákazníky Volkswagenu bylo auto příliš drahé.

 

Právě se děje

Další zprávy