Praga chce opět vyrábět osobní vozy. Bude to supersport

Radek Pecák Radek Pecák
12. 7. 2011 0:44
Výkon motoru, který darovaly dvě motorky, je 520 koní
Foto: Aktuálně.cz

Druhé závodní vystoupení čeká o nadcházejícím víkendu tým Race 4 Praga. Po prvním závodu, který absolvovaly zbrusu nové závodní speciály Praga v belgickém Spa, je nyní čeká účast na podniku na dalším belgickém okruhu Zolder.

Pragovky se účastní seriálu Dutch Supercar Challenge GT.

Právě na závodních tratích tvůrci vozu testují prvky, které pak chtějí využít i v sériově vyráběném voze.

Při pohledu dovnitř je zřejmé, že jde o čistokrevný závodní speciál
Při pohledu dovnitř je zřejmé, že jde o čistokrevný závodní speciál | Foto: Aktuálně.cz

Základem pro vývoj byl slovenský K-1 Attack

Závodní speciál vychází konstrukčně ze slovenského vozu K-1 Attack, s jehož výrobcem hodlá Praga spolupracovat. Hlavním odbytištěm slovenského stroje jsou USA, kam se vůz prodává jako stavebnice.

Protože ale pro takovéto individuálně sestavené vozy platí v USA mírnější předpisy pro jejich používání na silnici, bude muset vůz projít před evropskou homologací řadou úprav.

Server iDnes přinesl informaci, že pravděpodobný termín, kdy by se nový vůz Praga mohl objevit na tuzemských silnicích, je rok 2012, případně 2013.

Motor má 520 koní

V současnosti vůz pohání osmiválcový motor o výkonu 520 koní. Jde vlastně o dva spojené motory z motorky Suzuki Hayabusa. Převodovka je sekvenční šestistupňová a přenáší výkon na zadní kola.

Velká část vozu je z karbonu a díky tomu je hmotnost vozu jen kolem osmi set kilogramů.

V závodním týmu jsou v současnosti tři posádky: Hlavním jezdcem je  Daniel Landa a s ním ve dvojici nastoupil Josef Peták, další posádku závodící ve voze Praga R4 tvořili v prvním závodě Dick Květňanský s Martinem Sedlákem a v Pragovce závodil také Berry Van Elk. Ten se prvním závodě umístil nejlépe, a to na 3. místě.  

Je na co navazovat

Praga byla za první republiky největším výrobcem aut v Československu. Vyráběla jak osobní vozy, tak i nákladní, dále traktory a dokonce i tanky.

S vozem Praga Grand jezdil kromě jiných celebrit také prezident Masaryk.

V období socialistického Československa byla Praga známá díky svému nákladnímu vozu Praga V3S, na přelomu tisíciletí pak vznikl nový nákladní speciál a také terénní motocykl.

Nedávno Praga oznámila svoji spolupráci s italským výrobcem motokár. 

 

Právě se děje

Další zprávy