Pohrobek slavného Enza Ferrariho. Před třiceti lety se představilo Ferrari 348

ČTK ČTK
13. 9. 2019 10:51
Poslední sériové Ferrari, na jehož vývoji se ještě podílel sám zakladatel značky Enzo Ferrari, se představilo veřejnosti 14. září 1989 na frankfurtském autosalonu. Tedy rok a měsíc poté, co slavný Il Commendatore ve věku 90 let zemřel.
Ferrari 348 TB.
Ferrari 348 TB. | Foto: Ferrari

Na poměry značky poměrně laciné a "jen" vidlicovým osmiválcem poháněné auto neslo označení 348. Z něj znalci znalci na první pohled poznají jak objem motoru, tedy 3,4 litru, tak počet válců.

Dvoumístný automobil, jehož design zejména v bočních partiích vycházel z legendární testarossy, se kterou sdílel také výklopná hlavní světla, se vyráběl ve třech verzích.

První bylo kupé 348 TB (po faceliftu v roce 1993 GTB), druhou pak polootevřená targa 348 TS (později GTS) a třetí kabriolet, zvaný v Itálii spider. Všechny měly stejnou pohonnou jednotku o výkonu 300 koní - po faceliftu 320 koní - a pětistupňovou manuální převodovku, která vystřelila auto z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Ferrari 348 přišlo na svět na přelomu dvou ér, což se projevilo v jeho konstrukci. Je to poslední automobil značky bez posilovače řízení a také bez airbagu, zároveň ovšem první auto z Maranella s elektronicky řízeným vstřikováním paliva.

Do roku 1995, kdy typ nahradil model 355, se vyrobilo celkem 8844 exemplářů Ferrari 348, většina ve verzi bez pevné střechy. Dnes je z něj oblíbený vůz u lidí, kteří s ferrari začínají, i díky "příznivé" ceně. Koupit se dá už za jeden a čtvrt milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy