Petr Šikl
31. 5. 2018 11:48
Ne každý potřebuje moderní hatchback nebo kombi. Patříte-li mezi skupinu řidičů upřednostňující komfort před sportovními vlastnostmi a dovedete ocenit klady tříprostorové karoserie, budete s dnešní dvojicí levných sedanů spokojeni.
Benzin dobrý a ještě lepší
Pokud jezdíte málo a překousnete hrubší chod, klidně běžte do tříválce 1.2 VTi, který byl dostupný ve dvou výkonnostních provedeních. Ten slabší snese hodně, je totiž uzpůsoben méně kvalitním olejům v rozvojových zemích. Kromě manuální převodovky se s tříválcem mohla pojit robotizovaná skříň ETG 5.
Oproti tomu čtyřválcová šestnáctistovka je ze staré školy. Silný a zároveň pružný agregát s vozem znatelně cvičí a je o dost kultivovanější. Pro spolehlivý provoz je nutné dodržovat pravidelné výměny oleje a hlavně měnit včas (po 60 tisících) zapalovací svíčky. Za nás jednoznačně ideální motorizace, kterou můžete mít s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým měničem (EAT 4). V roce 2016 nahradil dosavadní skříň šestirychlostní automat od firmy Aisin.
Dieselová šestnáctistovka HDI za předpokladu včasné výměny motorového oleje funguje bez závažnějších potíží. Při výměně oleje doporučujeme kvůli torbě karbonu a vysoko položené výpusti nepodceňovat proplachování motoru.