Podíl malých vozů na trhu klesl za 3 roky o polovinu

Radek Pecák Radek Pecák
27. 4. 2011 0:30
auto

Stále méně malých vozů si kupují Češi. Jejich podíl na celkovém prodeji byl v prvním čtvrtletí 28 procent, přitom ještě v roce 2008 jim patřila polovina trhu. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Důvodem je podle odborníků pokles cen a marketingové akce prodejců. "Ceny aut klesly v některých segmentech natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o třídu vyšší než před rokem či dvěma," uvedl vedoucí automobilové expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.

Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla na tom ale není nic neobvyklého. "Dostáváme se tak na rozložení jednotlivých segmentů obvyklé v ostatních evropských zemích," řekl.

Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty. Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.

Celkově prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí vzrostl o sedm procent na 42 026 vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy