Největší světový výrobce pneumatik Bridgestone odhalil v Tokiu již druhou generaci konceptu bezvzduchové pneumatiky.
Oproti prvnímu prototypu má vylepšenou nosnost, ekologičtější vlastnosti a optimalizované provozní vlastnosti, tvrdí firma v tiskové zprávě.
Specialisté Bridgestone například zapracovali na optimalizaci paprsků rozmístěných podél vnitřních stran pneumatik. Díky použití pevné a zároveň pružné pryskyřice má - v porovnání s první generací - vyšší nosnost a vylepšené provozní vlastnosti.
První generace konceptu bezvzduchové pneumatiky byla testována na vozidle s hmotností 100 kilogramů a bylo s ní možno jezdit maximální rychlosti jen šest kilometrů za hodinu.
S druhou generací konceptu vzduchové pneumatiky mohou jezdit už vozy s hmotností přes 400 kilogramů a navíc rychlostí až 60 kilometrů v hodině. Pneumatika se totiž nyní ve své vnitřní části mnohem méně deformuje než první prototyp.
Spotřeba je stejná
Další oblastí, na kterou se firma Bridgestone u tohoto konceptu zaměřila, je snižování valivého odporu, a tím i emisí CO2. Přibližně 90 procent energetických ztrát v důsledku valivého odporu pneumatiky je totiž způsobováno opakovanými změnami tvaru pneumatik při jejich odvalování.
Například díky zjednodušení struktury pneumatiky dosahuje už nyní koncepční bezvzduchová pneumatika stejné úrovně nízkého valivého odporu jako hospodárné pneumatiky Bridgestone plněné vzduchem.
Jednou z podstatných výhod bezvzduchové pneumatiky je odolnost. Uživatelé se za žádných okolností nemusí obávat defektu kvůli proražení a následnému úniku vzduchu.
O tom, kdy takovou pneumatiku uvede do běžného prodeje a kolik bude stát, zatím Bridgestone nemluví.