Zatímco první generace modelu 3008 měla poněkud neuchopitelný tvar karosérie, novinka se stejným označením naprosto jasně ukazuje na zařazení do segmentu SUV.
Peugeot odtajnil vzhled automobilu a současně i řadu technických dat. Z nich mimo jiné vyplývá, že v porovnání s předchůdcem je vůz o osm centimetrů delší, a pro zaparkování tedy bude potřebovat prostor o kousek větší, než je jeho podélný rozměr 445 centimetrů.
Delší je rozvor, a tudíž prostor pro cestující, více místa se nabízí i pro zavazadla. Konkrétně místo dřívějších 432 litrů nyní 520 litrů.
Přestože auto narostlo, jeho hmotnost je o metrický cent lehčí. Konstruktéři použili více vysokopevnostních ocelí, a také na řadu dílů hliník.
Pod kapotou se ocitnou benzinové motory s kubaturou 1,2 a 1,6 litru. Jejich výkony sahají od 130 do 165 koní. Dieselové agregáty mají zdvihový objem válců buď 1,6, nebo 2 litry. Nabízí se ve výkonovém rozpětí 100-180 koňských sil.
Přestože motor bude vždy roztáčet pouze přední kola, Peugeot ho díky elektronickému systému hlídání prokluzu doporučuje i k využívání v lehčím terénu. Ostatně, světlá výška je solidní. Činí 22 centimetrů.
Zajímavým prvkem výbavy nového vozu budou moci být buď elektrokoloběžka, nebo elektrokolo.
Oba tyto dopravní prostředky budou mít vyhrazeno místo v zavazadlovém prostoru a je tam připraven i konektor pro dobíjení jejich baterií.
Přesný termín zahájení prodejů vozu ani ceny zatím Peugeot neoznámil.
Zatím se prodává ještě první generace, jejíž podrobný test najdete zde.