Konkurent číslo 2: Volkswagen Golf - od 561 900 Kč
I druhý konkurent nové 308 patří k etalonům kompaktního segmentu. Volkswagen Golf je na rozdíl od Octavia klasický pětidveřový hatchback jako francouzský model, Peugeot navíc svého německého rivala přerůstá prakticky ve všech směrech - především délkou, rozvorem náprav a objemem kufru. Volkswagen má nicméně širší nabídku motorů, vycházející především z existence sportovních variant GTI a R. Druhá jmenovaná dokonce s pohonem všech kol, ten 308 nemá v žádné z dostupných variant. Stejné je to i s mildhybridem, který se pojí s motorem 1.5 TSI v kombinaci s automatem DSG.
Technické srovnání
|
Peugeot 308 |
Volkswagen Golf |
Rozměry (d/š/v) |
4367/1852/1441 mm |
4284/1789/1491 mm |
Rozvor náprav |
2675 mm |
2636 mm |
Kufr |
412/1323 l |
380/1237 l |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (81/96 kW) |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (96/110 kW), 2.0 TSI (140/180/221/235 kW) |
Naftové motory |
1.5 BlueHDi (96 kW) |
2.0 TDI (85/110/147 kW) |
Plug-in hybrid |
Hybrid (133/165 kW) |
1.4 TSI PHEV (150/180 kW) |
Pohon na CNG |
---------- |
1.5 TGI (96 kW) |
Cena od |
465 000 Kč |
561 900 Kč |
Ač má Golf sice více různě výkonných motorů, je také dražší. V základu se stejně silnými tříválci dokonce o téměř 100 tisíc korun, na čemž by jen lehce změnil něco fakt, že 308 odečítá od standardní ceny poměrně výraznou slevu. Pořád by byl ale rozdíl vysoký. Podobně jako u Octavie jsme proto porovnali základní 308 a základní Golf.
Vyšší cenový rozdíl pokračuje i dále, třeba nejlevnější plug-in hybrid přijde v útrobách Golfu na 899 900 korun, byť má německý rival také lepší výbavu než základní plug-in hybridní Peugeot. Ten ale bude obdobně drahý jako nejlevnější Golf PHEV i ve skoro vrcholné verzi GT (905 tisíc korun), která má bohatší vybavení než základní Golf do zásuvky. Jak už jsme uvedli, výhodou VW jsou sportovní verze - především GTD, GTI, GTI Clubsport a R. Na ty Peugeot nemá odpověď.
Srovnání výbavy
|
Peugeot 308 1.2 PureTech / 81 kW Active Pack |
Volkswagen Golf 1.0 TSI / 81 kW Life |
Cena od |
465 000 Kč |
561 900 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Tempomat |
S |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 10 palců |
S - 10 palců |
Rádio |
S |
S |
Virtuální budíky |
S - 10 palců |
S - 10,25 palce |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
ocelová - 16 palců s kryty |
litá - 16 palců |
Golf je dražší než 308, ale zároveň s tím i lépe vybavený. Má už v základu přední parkovací senzory, vyhřívaný volant i přední sedadla nebo adaptivní tempomat. Na druhou stranu do ceny základního Golfu se pořád vejde i 308 ve vyšší verzi Allure se silnějším 96kW motorem a výbavou zahrnující třeba i navigaci nebo přední parkovací senzory. Vyhřívání předních sedadel nebo volantu ale u něj mají standardně až nejvyšší výbavové stupně.