Světovou premiéru si malý Peugeot 208 odbyl na letošním autosalonu v Ženevě. První novináři již s nástupcem Peugeotu 207 jeli, a tak už víme, v čem budou jeho slabé a silné stránky.
Dvěstěsedmička byl jeden z nejúspěšnějších malých vozů v Evropě. Zákazníky si získával designem, prostorným interiérem, ale i jízdními vlastnostmi. Na to vše hodlá Peugeot 208 navázat. V souladu s trendem je nový model kratší, nižší i nepatrně užší, ovšem porovnáme-li rekordní míry řady 207 s konkurencí, nevybočuje Peugeot 208 z aktuálního průměru. Podstatné je to, že vnitřní rozměry se nezmenšily a podle francouzského Auto Plus se dokonce prostor pro nohy o několik centimetrů zvětšil! O 15 litrů je větší i zavazadelník, který teď nabízí velmi dobrých 285 l.
Prvkem, o kterém se bude asi dlouho diskutovat, je nové řešení pracoviště řidiče. Volant je velmi malý, což podporuje sportovní pocit za volantem, problém ale spočívá v inovátorském vysunutí přístrojů nad jeho věnec. Toto řešení kritizuje většina médií a zřejmě nejostřejší tón zvolil redaktor německého Auto Bildu, který poukazuje na fakt, že volant zakrývá polovinu přístrojového štítu.
Média se zatím neshodují na kvalitativním hodnocení interiéru. Zatímco francouzský časopis L'Automobile Magazine zařadil kvalitu zpracování mezi negativa, ostatní jsou většinou okouzleni velkorysým řešením středové konzoly a bohatou výbavou.
Zřejmě nejvíce chvály si Peugeot 208 vysloužil od britského Autocaru. Andrew Frankel se nadchl pro nový tříválec 1,2 VTi. Peugeot s ním je o více než 100 kg lehčí než předchůdce, jeho jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a podvozek přitom zůstává pohodlný.