Peugeot 208 je lehčí a zvenku menší

Michal Karat
29. 3. 2012 7:53
Nový malý Peugeot má být stejným kasovním trhákem jako jeho předchůdci 205, 206 a 207
Foto: Peugeot

Světovou premiéru si malý Peugeot 208 odbyl na letošním autosalonu v Ženevě. První novináři již s nástupcem Peugeotu 207 jeli, a tak už víme, v čem budou jeho slabé a silné stránky.

Dvěstěsedmička byl jeden z nejúspěšnějších malých vozů v Evropě. Zákazníky si získával designem, prostorným interiérem, ale i jízdními vlastnostmi. Na to vše hodlá Peugeot 208 navázat. V souladu s trendem je nový model kratší, nižší i nepatrně užší, ovšem porovnáme-li rekordní míry řady 207 s konkurencí, nevybočuje Peugeot 208 z aktuálního průměru. Podstatné je to, že vnitřní rozměry se nezmenšily a podle francouzského Auto Plus se dokonce prostor pro nohy o několik centimetrů zvětšil! O 15 litrů je větší i zavazadelník, který teď nabízí velmi dobrých 285 l.

Prvkem, o kterém se bude asi dlouho diskutovat, je nové řešení pracoviště řidiče. Volant je velmi malý, což podporuje sportovní pocit za volantem, problém ale spočívá v inovátorském vysunutí přístrojů nad jeho věnec. Toto řešení kritizuje většina médií a zřejmě nejostřejší tón zvolil redaktor německého Auto Bildu, který poukazuje na fakt, že volant zakrývá polovinu přístrojového štítu.

Foto: Peugeot

Média se zatím neshodují na kvalitativním hodnocení interiéru. Zatímco francouzský časopis L'Automobile Magazine zařadil kvalitu zpracování mezi negativa, ostatní jsou většinou okouzleni velkorysým řešením středové konzoly a bohatou výbavou.

Zřejmě nejvíce chvály si Peugeot 208 vysloužil od britského Autocaru. Andrew Frankel se nadchl pro nový tříválec 1,2 VTi. Peugeot s ním je o více než 100 kg lehčí než předchůdce, jeho jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a podvozek přitom zůstává pohodlný.

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy