Francouzské kladivo na Fabii přichází do Česka. Kolik stojí líbivý Peugeot 208?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2019 6:02
Druhá generace Peugeotu 208 patří k nejočekávanějším novinkám závěru letošního roku. Malý vůz ze slovenské Trnavy se dokázal zařadit mezi nejprodávanější auta své kategorie nejen na evropském trhu, jeho nástupce navíc přináší i velmi atraktivní design. Český dovozce nyní zveřejnil ceny, které startují pod 300 000 korunami. Projděte si ceník 208 i porovnání s deseti nejprodávanějšími soupeři.
Foto: Peugeot

Od motorů se dostáváme k výbavovému standardu. Peugeot nabízí čtyři linie, přičemž na všechny hned od začátku poskytuje výrazné slevy. Ty jsou mezi 37 až 60 tisíci korunami a umožnily tak stlačit startovací cenu pod 300 tisíc korun. 295 tisíc není ve světě malých aut málo, na druhou stranu bez slevy by 208 začínala na 335 tisících.

Ceník - Peugeot 208

Like Active Allure GT Line
1.2 PT / 55 kW 295 000 Kč 315 000 Kč ---------- ----------
1.2 PT / 74 kW ---------- 345 000 Kč 403 000 Kč 458 000 Kč
1.2 PT / 74 kW EAT8 ---------- 395 000 Kč 453 000 Kč 508 000 Kč
1.2 PT / 96 kW EAT8 ---------- ---------- ---------- 538 000 Kč
1.5 BlueHDi / 74 kW ---------- 385 000 Kč 443 000 Kč 498 000 Kč

Základní výbava Like se dodává jen s nejslabším motorem. Auto se nicméně dodává s autonomním nouzovým brzděním, varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, upozorněním na blížící se překážku, čtením dopravních značek i tempomatem. Z komfortní části ceníku nechybí manuální klimatizace, elektrická přední okna, rádio s černobílým dotykovým pětipalcovým displejem a čtyřmi reproduktory nebo Bluetooth. Budíky řešení i-Cockpit jsou však analogové. Ani přední světla nemají prodloužené diody denního svícení, pruh je v jejich případě plastový. Kola jsou ocelová, mají 15 palců a okrasné kryty, standardem je potom žlutá metalíza.

Stupeň Active již má LED denní svícení protažené do nárazníku. Vedle toho přidává i zlepšené čtení dopravního značení (k rychlostním omezením se přidávají i další značky), rádio se sedmipalcovým barevným displejem a šesti reproduktory, kožený multifunkční volant, elektrická a vyhřívaná zrcátka, o palec větší ocelová kola nebo kliky a kryty zrcátek v barvě karoserie.

Varianta Allure má automatickou klimatizaci, couvací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, 3D i-Cockpit s digitálními budíky a sedmipalcovou obrazovkou, elektrická zadní okna, automatické stěrače, loketní opěrku vpředu, bezklíčkové startování, LED světla vpředu i vzadu nebo 16palcová hliníková kola.

Vrcholné provedení GT Line, jako jediné dostupné i s nejsilnějším benzinovým tříválcem, sází především na sportovnější vzhled exteriéru, včetně 17palcových kol, a interiéru, včetně sportovních sedadel. Vedle toho má automatické nouzové brzdění i s radarem, ne jen kamerou, LED přední světla se třemi drápy a diodovými blinkry nebo automatické přepínání dálkových světel.

 

Právě se děje

Další zprávy