Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
12. Daimler
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 134,3 g/km (+ 9,2 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 104,6 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 102,8 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 190 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 1 %
Daimler za poslední rok vykázal téměř 10% nárůst emisí CO2 u svých prodaných aut, což ho rozhodně nestaví do příznivého postavení. Podle PA Consulting by pro něj měl v roce 2021 platit o poznání ostřejší limit 102,8 g/km (je ovlivněn vyšší hmotností prodávaných mercedesů), nesplní ho ale jen těsně.
V rozhodném roce by v případě Daimleru měly plug-in hybridy a čistě elektrická auta tvořit 13 procent prodejů, problémem by podle PA měl být opožděný nástup elektrických aut z řady EQ. V delším horizontu ale budoucnost Daimleru vypadá dobře: investoval do elektrických aut (včetně výroby baterií) i vývoje vozidel na vodíkové články. Limitů pro rok 2025 a 2030 se tedy tolik bát nemusí.