Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
11. BMW
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 127,1 g/km (+ 6,5 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 104,4 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 102,4 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 200 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku (EBIT): 2 %
Podobně jako většina výrobců i u BMW vloni meziročně flotilové emise vzrostly, byť méně než u konkurenčního Daimleru. V roce 2021 by podle odhadů PA Consulting mělo BMW prodávat 13 % plugin-hybridů a čistých elektroaut. Ani to ale nebude stačit na to, aby za dva roky bavorská automobilka limit splnila. Pokuta bude znamenat dvě procenta ročního zisku před zdaněním.
Podobně jako Daimler ale i BMW má šanci, že ji platit nebude, pokud se mu povede zintenzivnit prodeje elektrických a plug-in hybridních aut. Problémem je pro bavorskou automobilku to, že náskok, který měla s modelem i3, zmenšil pomalý nástup celého trhu s elektrickými vozy.