Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
9. Ford
Průměrné emise CO2 v roce 2018: 123,7 g/km (+ 2,9 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021: 99,8 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 95,4 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 430 milionů eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 10 %
Co se emisních limitů týče, může Ford v budoucnu žehrat na svou závislost na malé Fiestě. I kvůli tomu je limit pro rok 2021 jen 95,4 gramu a americká automobilka ho podle předpovědí PA Consulting navzdory 8% podílu elektromobilů a plug-in hybridů (jakým bude i nová generace Fordu Kuga) nesplní. Výše pokuty je v porovnání s Volkswagenem sice nižší, ale i tak tvoří pro evropský Ford 10 procent zisku před zdaněním.
"Limity chceme splnit, bude to ale velice náročné," řekl Aktuálně.cz mluvčí Fordu pro udržitelnost, Volker Eis. V tomto směru mu mohou pomoci právě nová SUV, která představil nedávno v Amsterdamu: zmíněná Kuga a velký plug-in hybridní Explorer. Ford nicméně bude muset o hybridech a plug-in hybridech přesvědčit své zákazníky, kteří dosud spoléhali na konvenční spalovací motory. Záchranou by pro něj mohla být spolupráce s dalšími automobilkami, jako je diskutovaná možnost využití elektrické platformy Volkswagenu.