Jan Matoušek
18. 12. 2020 6:02
Ještě před pár lety se automobilky předháněly, která z nich bude mít v nabídce více MPV. Tento trend ale postupně vystřídala SUV a klasických velkoprostorových vozů začalo ubývat. Místo po nich zaujaly osobní verze dodávek jako Citroën Berlingo nebo Volkswagen Caddy. A právě druhý jmenovaný dostal v nové generaci první české ceny.
Konkurent číslo 3: Ford Tourneo Connect - od 499 900 Kč
Vedle koncernu PSA a Toyoty nabízí osobní dodávku například i Ford v případě modelu Tourneo Connect. Také modrý ovál se nabízí ve dvou délkách, kratší má rozvor 2662 mm a delší má rozvor 3062 mm. Opět porovnáváme jen kratší provedení.
Technické srovnání
|
Volkswagen Caddy |
Ford Tourneo Connect |
Rozměry (d/š/v) |
4500/1855/1798 mm |
4425/1835/1819 mm |
Rozvor náprav |
2755 mm |
2662 mm |
Zavazadlový prostor |
760/2556 l |
520/1838 l |
Aktuálně dostupné motory |
2.0 TDI (55/75/90 kW) |
1.5 EcoBlue (74/88 kW) |
Cena od |
620 218 Kč |
499 900 Kč |
Rozměrově je Ford menší než Volkswagen, má kratší rozvor i menší objem zavazadlového prostoru. Třetí řada sedadel se pro kratší provedení nenabízí ani za příplatek, vyhrazena je delšímu modelu Grand. Naopak naftové motory modrého oválu jsou téměř stejně silné jako dvě silnější jednotky u VW - k 88kW verzi se za příplatek dále nabízí osmistupňový automat.
Cenově je Tourneo Connect Caddy blíže než Berlingo a Rifter. Základní akční cena je sice 499 900 korun, všechny ostatní varianty se ale nabízí bez akční slevy, to znamená, že prostřední výbava Titanium s 88kW turbodieselem začíná už na necelých 720 tisících korun. Právě nejsilnější turbodiesely ve výbavě Style u VW a Titanium u Fordu jsme porovnali v následující tabulce.
Porovnání výbavy
|
Volkswagen Caddy 2.0 TDI / 90 kW Style |
Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue / 88 kW Titanium |
Cena od |
853 130 Kč |
719 181 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Upozornění na vyjetí z pruhu |
S |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio |
S - 6 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 8,25 palce |
+26 862 Kč (6 palců; +couvací kamera) |
Bluetooth |
S |
S |
Digitální budíky |
S |
N |
Multifunkční volant |
S + kožený |
S + kožený |
Bezklíčkové startování |
S |
+5445 Kč (+odemykání) |
Vyhřívaná sedadla |
+11 438 Kč (vpředu; Zimní paket) |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu |
S - vzadu |
Elektrická okna |
S - vpředu |
S - vpředu i vzadu |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
N |
Boční posuvné dveře na obou stranách |
S |
S |
Střešní ližiny |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
16 palců, litá |
Cenový rozdíl mezi VW a Fordem je pořád poměrně významný, chystaný akční ceník VW Caddy však může rozdíl výrazně snížit. VW má navíc prvky, které Fordu chybí i za příplatek - třeba digitální budíky nebo diodová světla. Také za rádio s dotykovou obrazovkou se musí připlácet. Ford má naopak standardně vyhřívaná sedadla nebo třeba panoramatické střešní okno. Je ale také výrazně starší, vždyť druhá generace se představila už v roce 2014, jakkoliv nedávno prodělala modernizaci.