Podívejte se na varianty Škody Favorit, které na silnici nepotkáte. Znáte je všechny?

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 10. 2017 17:55
Škoda Auto si letos připomíná třicet let od začátku výroby modelu Favorit. Dost možná nejzásadnější vůz v historii značky se rodil rychle, i přesto byl velice kvalitní a konkurenceschopný. A to i na trzích mimo země východního bloku. Ve značkovém muzeu je u příležitosti kulatého výročí k vidění speciální výstava, mapující především méně známé prototypy z historie této modelové řady. K vidění je tak například kupé, sedan nebo model Fun, přímý předchůdce stejně pojmenované Felicie. Kromě aut si mladoboleslavská automobilka připravila také řadu dobových fotografií nebo malou výstavu upomínkových předmětů. Na osm méně známých verzí kultovního modelu se podívejte do následující grafiky.

Na přehled nových modelů Škoda v České republice se podívejte zde.

Foto: Jan Matoušek

Škoda Favorit Sedan

Co mají společného Škody 1000/1100 MB, 100/110 a modely řady 742? Mimo jiné také karosérii sedan. Proto vcelku logicky Škoda uvažovala také nad tvorbou tříprostorové verze Favoritu. Ke stavbě nakonec došlo, podle informací přímo v muzeu značky vznikly v letech 1985 a 1986 dva funkční vzorky a připravena měla být dokonce sériová výroba. Nakonec se od ní ustoupilo a do dnešních dnů přežil zřejmě jediný kousek vozu s typovým označením 782. Rozvor náprav je stejný jako u hatchbacku, délka však narostla o 345 mm a tím se zvětšil zavazadlový prostor na zhruba 350 litrů. Zajímavostí je, že v roce 1989 došlo na úvahy o výrazné modernizaci řady Favorit a právě tehdy vznikl sedan s typovým označením 792. Na zádi přitom toto auto nosilo jméno Felicia. A ještě jedna perlička k sedanu. Často se za jeden z prototypů vydává i přestavba vozu MTX Pickup D.C., který vznikl začátkem 90. let úpravou Formanu. Určen byl tento vůz pro syrský trh a právě tam je možné často vidět užitkovou verzi předělanou na sedan.

 

Právě se děje

Další zprávy