Až tři čtvrtiny zákazníků, kteří zatouží po voze Citroën C4 Picasso, se podle představitelů tuzemského zastoupení francouzské automobilky rozhodnou pro prodlouženou verzi s označením Grand.
Ta totiž nabídne i další dvě sedačky, takže v případě potřeby může ve voze cestovat až sedm lidí.
Pokud jsou tyto zmíněné dvě sedačky složené v podlaze zavazadlového prostoru, lze dovnitř naložit minimálně 645 a maximálně 704 litrů zavazadel. Údaj se mění v závislosti na poloze posuvné zadní sedačky.
Za 414 900 Kč, kolik činí základní cena vozu u tuzemských dealerů, zákazník získá 460 centimetrů dlouhý vůz s rekordně dlouhým rozvorem 284 centimetrů. Právě ten, spolu s novou platformou, na níž je jinak uložený motor, zajišťuje mimořádně velkou vnitřní prostornost.
Citroën si dal záležet, aby i náhodní kolemjdoucí byli schopni rozlišit, zda kolem nich projel klasický Citroën C4 Picasso nebo prodloužená verze Grand. Proto jsou u Grandu na zádi jinak tvarované světlomety a jinak umístěná ozdobná lišta, na se zase zmenšil hlavní otvor pro přívod vzduchu k motoru v nárazníku a doplnil ho ještě další, menší otvor.
Bok vozu, konkrétně jeho prosklenou část, orámovává lišta, která na střeše tvoři i podélný nosič.
Do všech vyráběných C4 Grand Picasso se montuje panoramatické čelní sklo a celková skleněná plocha je včetně skleněné střechy téměř šest čtverečních metrů.
Místo tlačítek displej
V sériové výbavě je rovněž sedmipalcový dotykový displej, jehož prostřednictvím se ovládá dvouzónová klimatizace, navigace, audio systém či další podpůrné funkce.
V základní výbavě vozu poháněného benzinovou stodvacetikoňovou šestnáctistovkou, je šest airbagů, asistent pro rozjezdy do kopců, automatická elektrická brzda, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, bezklíčkové startování, elektricky ovládaná okénka a zrcátka, dvouzónová klimatizace a rádio s bluetooth handsfree.
Mezi příplatkovými prvky mohou být i ty, které v této třídě nejsou vůbec obvyklé. Například systém vision 360 stupňů, který díky čtyřem kamerám ukazuje okolí vozu z ptačí perspektivy, automatické přepínání dálkových světel, systém pro sledování jízdy v pruzích a hlídání mrtvého úhlu, či Citroën e Touch, který při nehodě dokáze i samočinně přivolat záchranáře.
Vůz má velké množství odkládacích přihrádek. Ta uprostřed palubní desky ukrývá i zásuvku na 230 Voltů.
Citroën udává, že oproti minulé generaci je nový Citroën Grand C4 Picasso úspornější o litr paliva. Je to díky zlepšené aerodynamice a snížené hmotnosti.
Nejúspornější verzí bude ta s dieselovým motorem 1,6 e-HDi. Kombinovaná spotřeba by měla být podle údaje výrobce jen čtyři litry nafty na sto kilometrů.
U všech naftových motorů bude dodávána šestistupňová manuální, za příplatek lze získat i novou šestistupňovou robotizovanou převodovku. Standardem u vznětových motorů je také systém start&stop.