Podnik nicméně upozornil, že pokles odbytu značky VW byl mírnější než propad celého automobilového trhu, což vedlo k růstu jejího globálního tržního podílu. "Podle očekávání je rok 2019 zatím charakterizován geopolitickou nejistotou. Vedli jsme si na tomto trhu dobře a zaznamenali mírné nárůsty tržních podílů v prvním čtvrtletí," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.
Odbyt značky Audi v prvním čtvrtletí klesl o 3,6 procenta na 447 250 vozů a odbyt značky Porsche se snížil dokonce o 12 procent na 55 700 vozů. "Začátek roku 2019 byl pro nás i pro celý automobilový průmysl obtížný," uvedl člen představenstva společnosti Porsche Detlev von Platen, který je zodpovědný za prodej a marketing.
Pokles prodeje v prvním čtvrtletí zaznamenala rovněž luxusní značka Mercedes-Benz z konkurenčního koncernu Daimler. Té podle včerejší zprávy klesl odbyt o 5,6 procenta na 560 873 vozů.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, mezi jeho další značky patří Seat, Bentley či Lamborghini. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za první čtvrtletí zatím skupina Volkswagen nezveřejnila.