Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Anomálie

Ještě dvě automobilky loni soukromníkům dodaly velkou část svých prodaných automobilů. Například Lancia, která již několik let působí oficiálně pouze na italském trhu, loni zaznamenala v celém Česku jedno jediné prodané auto - do soukromých rukou, čili se stoprocentním podílem. Lada, které oficiální české zastoupení rovněž chybí (psali jsme zde), pak za celý rok prodala podle SDA 62 automobilů, z toho 29, a tedy 31,87 procenta, do soukromých rukou.

 

Právě se děje

Další zprávy