Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Toyota

6. Toyota

Od šestého místa nahoru už je jasně patrný trend důvěry v japonská auta. Pokud si zákazník koupí "japonce", je to většinou do vlastních rukou, nikoliv do firmy. U Toyoty je podíl ještě relativně těsný, ale soukromí zákazníci se na prodejích podílejí více než polovinou - konkrétně 50,9 procenta. Z 9813 automobilů tak 4995 koupili právě soukromníci. Oproti roku 2017 jsou obě čísla větší.

 

Právě se děje

Další zprávy