Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Firemní prodeje

Téměř tři čtvrtiny všech nově prodaných vozů v Česku šly loni k firemním zákazníkům. U některých značek pak tyto tvoří i 90 procent z celkových prodejů. V následující tabulce proto alespoň krátce ukažme pořadí podle podílu firemních zákazníků. Bez překvapení se mezi lídry ocitají značky jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Tedy ty, jejichž modely se často pořizují právě do firemních flotil. Zároveň jsme pořadí oprostili od exotických značek jako Ferrari, Bentley, Tesla nebo Rolls-Royce, které prodají několik desítek aut ročně, ale jejich podíl firmám rovněž dosahuje 90 procent.

Podíl firemních zákazníků Počet kusů firmám
1. Audi 93,84 % 2651
2. Land Rover 92,82 % 815
3. BMW 92,06 % 5342
4. Mercedes-Benz 91,58 % 6535
5. Porsche 89,80 % 361
6. Jaguar 89,53 % 248
7. Lexus 87,99 % 359
8. Volvo 87,43 % 1941
9. Volkswagen 87,36 % 21 278
10. Mini 87,03 % 698
 

Právě se děje

Další zprávy