Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Absolutní pořadí

Jestliže jsme v předchozích slidech nabídli pořadí podle podílu prodejů aut soukromým zákazníkům vůči firmám, přinášíme i pořadí dle absolutních čísel. Podobně jako při součtu prodaných aut firemním a soukromým klientům, vede Škoda. Náskok před druhým Hyundai ale již není tak výrazný. A pořadí na dalších místech se také výrazně liší.

Počet kusů soukromníkům Podíl na celkových prodejích
1. Škoda 13 741 16,32 %
2. Hyundai 8829 43,12 %
3. Dacia 8671 56,97 %
4. Toyota 4995 50,90 %
5. Peugeot 4807 44,55 %
6. Renault 3939 39,80 %
7. Kia 3844 36,82 %
8. Suzuki 3136 69,23 %
9. Citroën 3126 46,52 %
10. Volkswagen 3080 12,64 %
 

Právě se děje

Další zprávy