Nový test letních pneumatik: Plášť Barum určený pro menší auta se vyrovnal značkovým výrobkům

Radek Pecák Radek Pecák
11. 3. 2016 9:02
Test evropských autoklubů tentokrát prověřil šestnáct typů letních pneumatik se sníženým valivým odporem. Jednalo se o rozměr 185/65 R15 H, tedy o pláště určené pro menší rodinná auta, například Škodu Fabii, Renault Clio, Volkswagen Polo nebo Dacii Duster. Vítězem je výrobek nizozemské firmy Apollo Vredestein.
Tato pneumatika GT Radial Champiro VP1 je při jízdě na mokru nebezpečná.
Tato pneumatika GT Radial Champiro VP1 je při jízdě na mokru nebezpečná. | Foto: GITI Tire

Vynikající výdrž a výsledky na úrovni průměru v kategoriích, jako jsou jízdní vlastnosti na suchu, na mokru, hlučnost a vliv na spotřebu, posunuly letní pneumatiku Barum Brillantis v letošním nezávislém testu evropských autoklubů do společnosti prémiových výrobků.

Těsně před tuzemskou pneumatikou se totiž v testu zaměřeného na zkoumání vlastností plášťů určených pro malá osobní auta se sníženým valivým odporem (rozměr 185/65 R15 H) umístil Michelin Energy Saver+, naopak za "barumkou" skončila pneumatika Bridgestone Turanza T 001.

Vítězem testu se tentokrát stal výrobek firmy Vredestein.
Vítězem testu se tentokrát stal výrobek firmy Vredestein. | Foto: Vredestein

Výrobek otrokovické firmy obdržel celkovou známku 3,0, což ho v pořadí testovaných 16 výrobků řadí sice až na 11. místo, ale v některých parametrech, jako je třeba opotřebení, se dostal až na dělené druhé místo. Lepší v tomto ohledu je pouze zmíněný Michelin. Plášť Barum přitom patří k nejlevnějším. Některé internetové obchody ho v tomto rozměru nabízejí i za méně než osm set korun.

Celkovým vítězem se tentokrát stala pneumatika nizozemské značky Vredestein, konkrétně typ Sportrac 5. Získala celkovou známku 2,1, a o desetinku tak porazila častého vítěze srovnávacích testů, kterým je Continental ContiPremiumContact 5. Vredestein byl nejlepší v jízdě na mokru, Continental zase dosáhl na špičkové hodnocení při hodnocení výkonů na suchu. Oba typy pneumatik lze nyní v tuzemských internetových obchodech pořídit v cenách pod 1300 Kč za jednu. 

"Na vozovce má vysokou přilnavost, která zajišťuje dobrou ovladatelnost a krátkou brzdnou dráhu. Díky vhodnému složení směsi dlouho vydrží a spotřebu paliva ovlivňuje minimálně," zní hodnocení Vredesteinu od testovacích komisařů.

Velmi dobrých výsledků se shodnou známkou 2,2 dosáhly ještě pláště Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance a Hankook Kinergy Eco K425. Goodyear a Dunlop patří mezi nejdražší nabízené pneumatiky v tomto rozměru (cena se pohybuje těsně pod hranicí 1500 Kč), naopak pneu Hankook lze podle našeho průzkumu pokládat s cenou pod 1200 Kč za poměrně výhodné s dobrým poměrem kvalita/výkon.

Hodnotitelé na základě výsledků testů naopak rozhodně nedoporučují singapurskou pneumatiku GT Radial Champiro VP1. Ta naprosto propadla při jízdě na mokré vozovce a celková známka 5,5 opravdu znamená nedostatečnost. Pneumatika sice podléhá nízkému opotřebení, ale rozhodně její koupi (cena se pohybuje kolem 850 Kč) nelze doporučit.

Test se tentokrát zaměřil také na ověření pravdivosti údajů na energetických štítcích prodávaných pneumatik a ukázalo se, že často nejsou pravdivé. Ze zmíněných 16 testovaných pneumatik byly pouze na dvou štítcích správné údaje.

 

Právě se děje

Další zprávy