Na veletrhu Trailer 2011 představil Mercedes-Benz studii návěsu Aero trailer, která má oproti konvečním návěsům o osmnáct procent nižší odpor vzduchu. Tím se podílí na snížení spotřeby paliva tahače o pět procent.
Mercedes-Benz se při vývoji studie zaměřil především na vylepšení aerodynamických vlastností návěsu bez omezení jeho vnitřního prostoru. Studie díky tomu nabízí ložnou plochu dlouhou standardně 13,6 m a širokou 2,55 m.
Proudění vzduchu Mercedes zlepšil nástavci, umístěnými vepředu návěsu, bočnicí, kryjící kola a podvozek návěsů, obložením podvozku a zužujícím se zakončením boků a střechy návěsu, které dohromady snižují odpor vzduchu o osmnáct procent oproti návěsům používaným v současnosti.
Automobilka uvádí, že při ročním nájezdu 150 tisíc kilometrů by souprava s návěsem Aero Trailer mohla ušetřit okolo dvou tisíc litrů nafty a přes pět tun CO2.