Nový Fiat Panda pořídíte pod 200 tisíc korun

Michal Karat
8. 3. 2012 7:17
Slušně vybavené městské auto s klimatizací a čtyřválcem pod kapotou stojí 225 tisíc korun
Foto: FIAT

Zatímco druhá generace Fiatu Panda přijala přívlastek Classic a je nejlevnějším autem na českém trhu, její nástupce, v pořadí teprve třetí Panda, startuje na českém trhu s baťovskou cenou 199 900 korun. Standardem je v tomto případě čtyřválcový benzinový motor 1,2 l s výkonem 51 kW a točivým momentem 102 Nm.

Čtyři válce pod kapotou jsou v kategorii miniaut čím dál větší luxus. Nemá je žádné z trojice kolínských miniaut (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo), čtyři válce nemá Škoda Citigo ani VW Up!

Základní výbava nejdostupnější verze je skromná, ale to je v tomto segmentu obvyklé. Bez příplatku dostanete pouze centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken, přední a hlavové airbagy. Dobrou zprávou snad je, že jednotlivé položky v ceníku lidového auta mají i lidové ceny. Nejdražším prvkem je klimatizace za 15 tisíc korun, naopak stabilizační systém za 7 900 korun, dálkové ovládání centrálního zamykání za 4 300 korun nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním za 1 700 korun považujeme za výhodné investice.

Jestliže vám nejde v první řadě o cenu, ale také o přiměřenou výbavu, je dobré se podívat do ceníku na vyšší stupeň výbavy Easy. Za 224 900 korun totiž dostanete pěkný balíček výbavy navíc. 

Za vše jmenujme standardní klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo zadní dělené a sklopné opěradlo.

V nabídce Fiatu Panda jsou ještě další dva motory. Přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir má revoluční konstrukci ventilového rozvodu, nabídne nejlepší dynamiku a velmi nízkou spotřebu 4,1 l/100  km. Kultivovaností ale za čtyřválcem zaostává a první cena 289 900 korun jej předem odsuzuje k nezájmu českého zákazníka.

Za stejné peníze přitom koupíte ještě úspornější (3,9 l/100 km) a jen o málo pomalejší turbodiesel 1,3 Multijet s 55 kW a 190 N.m. 

V květnu 2012 dorazí na trh atmosférická verze motoru 0,9 TwinAir. Bude mít výkon 48 kW a zřejmě i horší dynamiku než čtyřválec 1,2 l, ale dá se očekávat, že cena dvouválce bude nižší. 

Později doplní řadu Panda taky verze s pohonem všech kol, což je v segmentu miniaut ojedinělá varianta.

 

Právě se děje

Další zprávy