Jan Matoušek
1. 3. 2019 12:10
Zatímco pařížský autosalon loni na podzim výrazně utrpěl neúčastí celé řady automobilek a lednový detroitský autosalon se od příštího roku přesune na červen, švýcarská Ženeva je pro automobilového nadšence pevným bodem. Vždy na začátku března se sem sjede prakticky celá automobilová obec představit své nejnovější modely. Pravda, i do výstavního komplexu Palexpo letos nedorazí několik důležitých hráčů. Nic to ale nemění na tom, že k vidění bude spousta zajímavých novinek. Třeba Škoda Kamiq, Peugeot 208 nebo Ferrari F8 Tributo.
Piëch Mark Zero
Pamatujete na Ferdinanda Piëcha? Rakouský byznysmen a inženýr se v roce 1993 stal šéfem koncernu Volkswagen a na jeho bedra tak spadá třeba dokončení kompletního převzetí Škody, nákup Lamborghini a Bentley nebo stavba Bugatti Veyron, svého času nejrychlejšího vozu světa. V německé automobilce působil až do roku 2015 jako předseda dozorčí rady a dokázal se vypracovat v jednoho z nejvýznamnějších lidí v celém automobilovém průmyslu.
Tak jméno Piëch se nyní do automobilového světa vrací. I když už ne v podobě jednaosmdesátiletého Ferdinanda, nýbrž jeho syna Antona. Ten ve švýcarském Curychu založil automobilku Piëch Automotive a v Ženevě představí koncept svého prvního kupé s označením Mark Zero. O vozu se příliš neví (ostatně i skici se dostaly ven únikem), mělo by se však jednat o elektromobil s dojezdem údajně až 500 km a pohotovostní hmotností pod 1800 kg. Základem vozu je dle britského Auto Expressu modulární platforma, která by měla být schopna vedle elektromotoru pojmout i klasický spalovací motor, hybridní ústrojí, a dokonce i vodíkový pohon. Britové rovněž tvrdí, že Piëch chce platformu nabídnout dalším výrobcům, zároveň na ní ale postavit i vlastní řadu modelů od kupé přes SUV až po sedan.