Se zcela jinou koncepcí vstoupí během letošního podzimu na trh nová generace nejmenšího sportovně užitkového vozu značky BMW.
Druhá generace BMW X1 naroste do výšky a do šířky. Délka se naopak zkrátí, a to dokonce i v prostoru mezi oběma nápravami. Podstatné je ale zejména to, že v automobilu bude nyní prioritně poháněna přední náprava. K dispozici zůstanou samozřejmě ale i varianty s pohonem všech kol Xdrive.
Na délku se vůz zkrátí o téměř čtyři centimetry - na 444 centimetrů. Výška stoupne o citelných 53 milimetrů na celkových 1612 milimetrů. Šířka naroste o 23 milimetrů na 1821 milimetrů. Zmíněný rozvor se zkrátil o devět centimetrů.
Přesto je v novém BMW X1 více místa pro cestující i zavazadla. Objem kufru se navýšil o nemalých 85 litrů na 505 litrů.
Společně s výškou automobilu se upravovalo i usazení sedadel. Lidem se má lépe nastupovat a získají i lepší výhled díky zvýšení předních sedaček o 36 milimetrů, zadních dokonce o 64 milimetrů.
Linie karosérie jsou nyní více v souladu s ostatními SUV mnichovské značky. Je to teď prostě pravověrné SUV. Interiér je ještě méně překvapivý.
Pod kapotu vozu se budou montovat dva benzinové a tři dieselové motory, přičemž nejsilnější z nich má mít maximální výkon 170 kW. Jsou to všechno čtyřválcové agregáty, na tříválce prý (zatím) nedojde.
Do výbavy se dostanou nové bezpečnostní a komfortní systémy. Například i head up displej, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně či upozorňování na chodce před automobilem.
Ceny zatím automobilka neuvedla.