Nové auto z Česka. Citroën odtajnil kolínské C1

Radek Pecák Radek Pecák
24. 2. 2014 11:55
Svou novinku už představil i Peugeot, Toyota s ní čeká do Ženevy
Foto: Citroën

Praha - Citroën odtajnil podobu nové generace vozu C1, která začne od léta sjíždět z výrobní linky kolínské továrny TPCA. První z tamních "trojčat" představil už před pár dny Peugeot, zatímco Toyota si kompletní odhalení své novinky schovává až na nadcházející ženevský autosalon.

Podobně jako Peugeot 108 nabídne nová C1 pochopitelně lepší výbavu než devět let vyráběná první generace. Řidič bude moci využívat například automatickou klimatizaci, parkovací kameru či bezklíčkové odemykání a startování. V sériové výbavě nabídne vůz šestici airbagů a třeba také asistenční systém pro rozjezd do kopce.

Foto: Citroën

Citroën nabídne nový model ve tří- i pětidvéřovém provedení a - stejně jako Peugeot 108 - také v provedení s plátěnou stahovací střechou. Otvor, který vznikne po jejím stažení, má rozměr 80 x 76 centimetrů. Střecha je ovládána elektricky. Po otevření se automaticky vysune aero-akustický spojler omezující proudění vzduchu v kabině.

Vzhled přídě vozu se ovšem od Peugeotu výrazně liší. Nad sebou se nachází dvojice světlometů a v nárazníku jsou ještě světla pro denní svícení tvořená LED diodami. Citroën tak pokračuje ve stylu, který započal s uvedením nové generace velkoprostorových automobil C4 Picasso.

Rozměry zůstaly přibližně stejné

Oproti dožívající generaci C1 se nový vůz prodloužil do délky o dva centimetry na 346 centimetrů, je ovšem o centimetr užší (162 centimetrů) a také o dva centimetry nižší (147 centimetrů).

Foto: Peugeot

Kufr má naprosto shodnou velikost jako v případě bratrského modelu Peugeotu, tedy pojme 196 litrů zavazadel. Pokud se sklopí dvojice zadních sedadel, lze do automobilu naložit až 750 litrů.

Vůz bude pohánět buď litrový motor, nebo agregát se zdvihovým objemem válců 1,2 litru. Oba samozřejmě spalují benzín. Tento silnější motor má výkon 60 kW a automobil díky němu zrychlí z nuly na stovku za jedenáct sekund. Kombinovaná spotřeba by měla být 4,3 litru.

Interiér zatím automobilka nezveřejnila, nicméně ví se, že velká část funkcí bude ovládána pomocí sedmipalcového dotykového displeje. Také cenu odhalí Citroën až v průběhu příštích týdnů.

 

Právě se děje

Další zprávy