V poslední době přibývá možností, jak získat nové auto za nízkou měsíční částku bez nutnosti placení akontace, tedy jakékoli sumy předem. Kromě čím dál častějšího operativního leasingu, který nabízí většina velkých prodejců nových vozů, se na trhu objevil i nový koncept sponzorované dopravy.
Za 99 korun bez DPH denně, tedy necelých 120 korun s daní (3594 Kč měsíčně), můžete jezdit novým minivozem Hyundai i10 s automatickou klimatizací a rádiem (jeho podrobný test čtěte zde). V ceně je i havarijní pojistka s nulovou spoluúčastí.
Má to ale i háčky. Smlouvu musíte uzavřít na dobu určitou, konkrétně čtyři měsíce. V průběhu této doby nesmíte ujet méně než 200 km měsíčně a více než 1000 km měsíčně. Každý kilometr nad limit se penalizuje částkou 4,84 Kč. V průměru tak můžete najezdit asi 33 km denně. Auto tím pádem poslouží maximálně na cestu do školy nebo zaměstnání.
Minivůz navíc bude polepený reklamou. Majitel ho totiž bude využívat jako pojízdný reklamní nosič a vy mu budete dobrovolně dělat šoféra.
Za projektem www.autozastovku.cz stojí podle společnosti Hyundai Motor Czech automobilový závodník Jan Charouz. Hyundai mu dodal šedesát minivozů i10, které tvoří jeho flotilu pojízdných reklamních nosičů.
V porovnání s běžným operativním leasingem lze u nového projektu auto pořídit levněji, ale nemusí to být pro každého výhodnější. Například Hyundai nabízí v rámci operativního leasingu pro soukromé osoby větší model i20 za 4999 korun měsíčně s daní. Za tuto cenu můžete během dvou let najet maximálně 40 000 kilometrů. Havarijní pojištění má pětiprocentní spoluúčast, ale v ceně je například pořízení a výměna letních či zimních pneumatik včetně práce. Navíc auto nebude polepené reklamou.
Jak v případě projektu "Auto za stovku", tak u operativního leasingu uživatel vozidlo nevlastní, pouze jej provozuje a po skončení kontraktu jej vrátí majiteli.