V garážích této nové budovy na okraji města Kosmonosy, na dohled od hlavního výrobního závodu mladoboleslavské automobilky Škoda, parkuje 80 aut. Nemají registrační značky a nikdy se nedostanou na silnice.
Obvykle cestují jen velkým nákladním výtahem do některého z pěti pater Servisního tréninkového centra, které začíná sloužit pro výuku obchodníků a mechaniků v servisech značky Škoda.
Tolik jich je proto, že pro účastníky školení musí být k dispozici všechny karosářské varianty, dále pak také všechny motorické verze a různé výbavové stupně.
Předseda představenstva Winfried Vahland, který se zúčastnil slavnostního otevření budovy sdělil: „Růstová ofenzíva tedy znamená i ofenzívu servisní. Naše nové Servisní tréninkové centrum je důležitou podmínkou pro vytvoření trvale silné a kompetentní servisní sítě a důležitým signálem vzestupu společnosti Škoda."
15 000 lidí pracuje u dealerů a v servisech Škoda
Podle údajů Škody pracuje v současné době v servisech a u prodejců automobilů s okřídleným šípem na kapotě po celém světě 15 000 zaměstnanců a tento počet bude dále narůstat.
V pěti patrech se nachází různé učebny. Vedle četných školicích místností se tu nachází také místnost pro videokonference, archiv a knihovna nebo karosářská dílna.
Výstavba budovy trvala jen třináct měsíců a stála 8,5 milionů Eur. Z toho 2,5 milionů byl příspěvek ze strukturálních fondů EU.
"Postupy školení, které se dosud odehrávaly ve vedlejším areálu, se v podstatě nemění," sdělil Roman Havránek, který je v automobilce Škoda zodpovědný za servisní služby. Problém byl dříve podle něho hlavně v tom, že školitelé dokázali teoreticky potřebné informace účastníkům školení sdělit, ale už nebyl dostatek prostoru, aby si mohli všichni všechno v praxi vyzkoušet.
Každý si na příslušnou součástku sáhne
To by se teď mělo změnit. V budově jsou totiž čtyři technické učebny, z nichž jedna slouží i pro vozidla s alternativním pohonem, devět zvedáků a čtyři automobilové točny.
Najednou tu každý den budou schopni proškolit až 200 lidí. "Jedněmi z prvních účastníků školení budou po Novém roce trenéři zahraničních zastoupení Škody, kteří se tady dozví vše potřebné o nové Škodě Citigo," informoval Havránek. Tito trenéři pak ve své domovské zemi proškolí dealery a servisní pracovníky.
Kromě technických školení se zde ale učí i obchodníci, přejímací technici a další zaměstnanci dealerské sítě. Například to, jak nabízet jednotlivé produkty, jak vysvětlovat klientům servisní zásahy a tak dále.
"Nyní se průběh školení mírně změní. Nově bude pro ty, kteří s prací u dealerů Škody teprve začínají, zařazena i pasáž o historii a úspěších značky," dodal Havránek.