Tygří nos zůstává. Tak bude vypadat nová Kia Sorento

Radek Pecák Radek Pecák
6. 8. 2014 8:55
První generace vozu Kia Sorento zcela změnila dosavadní image korejské značky v Evropě.
Karosérie bude nyní nižší.
Karosérie bude nyní nižší. | Foto: Kia

První generace vozu Kia Sorento byla v roce 2002 v evropských končinách tak trochu zjevením. Tak atraktivní vůz od této korejské značky nikdo nečekal.

Druhá generace se stala před pěti lety klasickým středně velkým SUV. Nyní přichází čas na třetí pokračování tohoto bestselleru.

První kresby naznačují, že půjde vlastně o zvýšené velké kombi.
První kresby naznačují, že půjde vlastně o zvýšené velké kombi. | Foto: Kia

Evropskou premiéru si nová Kia Sorento odbude na pařížském výstavišti na počátku října. Ještě dříve ale bude odhalena v Koreji. Do té doby se přesná podoba vozu bude utajovat.

Kia zatím vydala pouze tiskovou zprávu s ilustracemi, které naznačují, že design bude uhlazený a působící luxusněji než dosud.

Příď s typickým tygřím nosem ale bude dostatečně agresivní a sebevědomá. Kia sama uvádí, že nový model má nižší linii střechy, vyšší stavbu podvozku a svalnatější profil.

V interiéru najdou budoucí zákazníci kvalitní materiály.
V interiéru najdou budoucí zákazníci kvalitní materiály. | Foto: Kia

Design vznikal ve studiích automobilky v Koreji, Německu a v USA.

Interiér tvořili specialisté ve Frankfurtu. Prý se při své práci inspirovali u švýcarských hodinářů.

Zvětší se podíl měkčených plastů a středové části bude dominovat velká obrazovka informačního a zábavního systému.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy