Nissan očekává větší zájem o X-Trail. Měl by se stát alternativou SUV od Škody

Ondřej Běhal
3. 2. 2016 6:45
Velká auta oblíbené poloterénní kategorie SUV by měla výrazně zvětšit podíl na českém trhu. Koncem roku začne v tomto segmentu prodávat svůj nový model Škoda Auto. Jedním z vozů, který by na jejím příjezdu mohl vydělat, bude Nissan X-Trail. Ten by se může stát její levnější alternativou. Nissan také plánuje v Česku posílit pozici svých elektromobilů, pick-upů a dodávek.
Nissan X-Trail uveze stejně jako plánované SUV od Škody až sedm lidí a může mít pohon všech kol.
Nissan X-Trail uveze stejně jako plánované SUV od Škody až sedm lidí a může mít pohon všech kol. | Foto: Aktuálně.cz

Nissan X-Trail v současnosti dominuje žebříčku nejlevnějších sedmimístných SUV střední třídy na českém trhu. Automobil s pohonem přední nápravy, nebo všech kol, by se měl stát levnější alternativou nového SUV značky Škoda, které se začne prodávat koncem letošního roku.

"Chceme X-Trailem ještě víc oslovit zejména mladší rodiny s aktivním způsobem života," plánuje Marek Šafarčík, country manažer Nissanu na českém trhu. Stejnou cílovou skupinu bude lákat i nová škodovka.

Více než osmdesát procent zákazníků Nissanu X-Trail volí variantu s pohonem všech kol. "Jde o lidi, kteří tento technický prvek reálně využívají a nemají ho jen pro strýčka Příhodu. Jezdí za odpočinkem a sportem na hůře dostupná místa," říká Šafarčík.

Posílení pozice X-Trailu by mělo Nissanu pomoci k tomu, aby zopakoval letošní úspěch. Podle statistiky registrací se stal nejúspěšnější japonskou značkou na českém trhu a jeho kompaktní SUV Qashqai nejoblíbenějším modelem značky ze země vycházejícího slunce u nás.

Celoevropských úspěchů zatím Nissan na českém trhu nedosahuje a ani to neplánuje. Na starém kontinentu jde totiž o nejprodávanější značku z Asie, která dosahuje lepších výsledků než Hyundai a Kia. "Jsme realisty. Abychom mohli prohánět korejské značky v Česku, museli bychom se hodně podbízet cenou, a to nechceme. Úspěchem je pro nás už to, že tržní podíl Nissanu v Česku loni poprvé překročil dvě procenta," tvrdí Šafarčík.

Nový Nissan Navara.
Nový Nissan Navara. | Foto: Nissan

Drtivou většinu prodaných aut značky Nissan v Česku tvoří SUV a crossovery Qashqai, Juke a X-Trail. Šafarčík by chtěl, aby importér "stál na více nohou". "Největší událostí letošního roku je pro nás příjezd nové Navary. Věříme, že v kategorii pick-upů naváže na úspěchy předchozí generace. Na rozdíl od konkurentů nabízí víceprvkovou zadní nápravu, takže poskytuje více komfortu bez omezení nosnosti. Lidé by si Navaru nemuseli pořizovat jen jako pracanta, ale také jako módní lifestylové auto," přeje si Šafarčík.

Letošní novinkou bude také nová verze elektromobilu Leaf s vyšší kapacitou baterií (30 kWh), která umožní dojezd až 250 km. Koncem prvního čtvrtletí letošního roku se rovněž rozšíří počet dealerů Nissanu, kteří mohou prodávat a servisovat elektromobily - z pěti na patnáct. Každý z nich navíc bude mít nabíjecí stanici.

Nový Nissan Leaf
Nový Nissan Leaf | Foto: Nissan

"Nespoléháme se na podporu ekologických aut od státu, síť zákazníků si budujeme sami. Jeden z nich vlastní Leaf něco přes rok. Používá ho téměř neustále, už s ním najezdil více než 120 tisíc kilometrů, denně ho několikrát dobíjí rychlonabíječkou a kapacita baterií vozu se drží na 91 procentech," prozrazuje Šafarčík. Právě rychlá ztráta kapacity baterií patří mezi nejčastější obavy zájemců o elektromobil.

 

Právě se děje

Další zprávy