Nissan má "elektrododávku". Její prodeje mají překonat Leaf

Radek Pecák Radek Pecák
26. 11. 2014 6:48
Baterie pod podlahou nijak neomezují velikost nákladového prostoru, který má objem 4,2 metry krychlové.
Foto: Nissan

Nissan začíná na českém trhu nabízet elektrickou verzi své malé dodávky s označení e-nv200.

Užitkový automobil využívá stejnou techniku pohonu jako nejprodávanější elektromobil světa Nissan Leaf a v Česku má ambice být z této dvojice vozů tím prodejně úspěšnějším.

"Počítáme s ročními prodeji kolem stovky kusů. V prvním období do března chceme prodat zatím přibližně 20 kusů e-nv 200," informoval mluvčí tuzemského zastoupení Nissanu Petr Kolář. Pro srovnání, Nissanu Leaf se zatím v ČR prodalo 24 exemplářů.

Na ovládání vozu si řidič rychle zvykne.
Na ovládání vozu si řidič rychle zvykne. | Foto: Nissan

Nissan e-nv200 má certifikovaný dojezd 170 kilometrů, ale v reálných podmínkách ujede na jedno dobití svých baterií kolem 120 kilometrů. Baterie jsou ukryty pod podlahou nákladového prostoru a jejich hmotnost dosahuje 264 kilogramů.

Výbava zahrnuje vše potřebné

Nabíjení z klasické zásuvky trvá přibližně 12 hodiny, z domácí nabíječky 4-8 hodiny a rychlodobíjení na 80% možné kapacity je hotovo za půl hodiny.

Zásuvky pro dobíjení jsou uprostřed přídě.
Zásuvky pro dobíjení jsou uprostřed přídě. | Foto: Nissan

Elektromotor má výkon 80 kW (109 koní) a vozu uděluje maximální rychlost 123 kilometrů v hodině.

Nákladový prostor vozu, který má celkovou délku 4,56 metru, pojme dvě europalaety nebo celkem 4,3 m3 nákladu s hmotností až 770 kilogramů. To jsou shodné údaje jako v případě stejné dodávky, ale poháněné klasickým spalovacím motorem.

Převážet je možné předměty dlouhé až 204 centimetrů. Zmíněné parametry se samozřejmě týkají verze dvoumístné verze van. Verze kombi uveze sice pět cestujících, ale zavazadlový prostor má potom samozřejmě menší.

Nákladový prostor by měl vyhovovat potřebám značné části živnostníků i obchodníků.
Nákladový prostor by měl vyhovovat potřebám značné části živnostníků i obchodníků. | Foto: Nissan

Základní cena verze van je bez DPH 720 000 Kč, kombi je 26 000 Kč dražší.

Ve standardní výbavě je airbag řidiče, chlazení i vyhřívání baterie, automatická klimatizace, inteligentní klíč s možností programování klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, vyhřívaná sedadla a volant, palubní počítač, rádio  a jedny posuvné boční dveře (na pravé straně).

 

Právě se děje

před 9 minutami

Ve věku 81 let zemřel americký hudební producent Phil Spector. Spolupracoval například s The Beatles. Od roku 2009 si odpykával trest za vraždu

Zdroj: ČTK
před 38 minutami

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy 700 administrativních pracovníků, část z nich i propustit. Důvodem je pandemie

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy asi 700 administrativních pracovníků. Část z nich navíc zřejmě propustí. Důvodem jsou současné ztráty během koronavirové krize, které loni dosáhly přibližně čtyř miliard korun. Opatření má zatím platit rok, v příštím týdnu je projedná dozorčí rada. Snižování mezd, které by mělo být zhruba desetiprocentní, se nebude týkat všech 15 000 zaměstnanců podniku.

"Pandemie jednou skončí, pokud tedy ke snížení smluvních mezd letos přistoupíme, nebude to na vždy. Smluvní mzdy ředitelů, vedoucích a dalších pracovníků převážně v administrativě se dohodou obou stran každoročně nově nastavují. A to jak v závislosti na výkonech jednotlivých zaměstnanců, tak v souvislosti s finančními možnostmi firmy," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 1 hodinou

U břehů Turecka se potopila ukrajinská nákladní loď, záchranáři se snaží pomoci asi 12 členům posádky

U tureckého pobřeží Černého moře se potopila ukrajinská nákladní loď. Při nehodě zemřeli nejméně tři členové posádky. Podle informací na lodi mělo být 12 členů posádky, uvedla agentura AP. Záchranné práce pokračují.

Guvernér turecké provincie Bartin Sinan Güner původně oznámil, že plavidlo bylo ruské, podle nových informací loď plula pod vlajkou Palau a patřila ukrajinské firmě Arvin Shipping. Na lodi mělo být celkem 12 osob, dva Rusové a deset Ukrajinců. Loď byla na cestě z Bulharska do Gruzie.

Podle agentury Reuters turecká státní média uvedla, že loď určená pro přepravu sypkého nákladu se potopila u pobřeží regionu Inkumu. Práci záchranářů však ztěžuje špatné počasí. V oblasti silně prší a sněží a fouká silný vítr.

Podle tureckého ministerstva dopravy loď jménem Arvin kvůli špatnému počasí zakotvila u přístavu na severu Turecka. Z neznámých důvodů se rozlomila a potopila.

Zdroj: ČTK
Další zprávy