Německé zkušebny Dekra oceňují Audi A4 a Opel Astra

Radek Pecák Radek Pecák
19. 1. 2012 6:17
Počet bezporuchových aut se oproti roku 2011 snížil o dvě procenta
Foto: Opel

Jestliže chcete vůz, u něhož je statistická pravděpodobnost závady velice nízká, pak byste měli sáhnout po Audi A4 a A6, Opelech Astra a Insignia, případně Mercedesu třídy C.

Vychází to z  tradičního průzkumu technického stavu ojetých vozů „DEKRA Mängelreport 2012". S indexem 96,9 procenta aut, která kontrolou prošla s bezvadným hodnocením, docílila Astra nejlepšího výsledku ze všech testovaných automobilů v kategorii individuálně hodnocených modelů, druhá byla Inisgnia a třetí poněkud překvapivě Renalut Mégane.

Jde již o třetí vítězství modelu značky Opel během třech po sobě jdoucích let. V uplynulých dvou ročnících se na prvních místech umístily modely Opel Corsa a Insignia. 

U Audi A4 tolik nezáleží na počtu najetých kilometrů 

Titul „Nejlepší vůz všech tříd" pak získalo Audi A4. V této kategorii se každoročně vyhodnocuje model, který vykazuje ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů nejmenší výskyt závad. Od zavedení hodnocení v roce 2008 byl nejspolehlivějším vozem s nejmenším výskytem závad vždy model značky Audi.

V uplynulých třech letech vedlo celkové hodnocení Audi A6, letos se stalo „Nejlepším vozem všech tříd" Audi A4.

Patnáct milionů vozů, které v daném roce abslovovaly technickou prohlídku se rozděluje do osmi různých tříd. Pak Dekra sestavuje pro každý typ vozidla specifický profil objevených závad ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů. „Nejlepším vozem všech tříd" se stává model s nejnižší průměrnou hodnotou ze všech tří kategorií podle počtu ujetých kilometrů. Na druhém atřetím místě skončily Mercedes-Benz třídy C a Audi A6.

Z údajů nasbíraných Dekrou při prohlídkách aut vyplývá, že procento poruchovosti se zvyšuje. Oproti roku 2011 kleslo procento bezvadných aut o dvě procenta z 61 na 59.

Větší množství závad se v průměru začíná objevovat u aut, jejichž tachometry už ukazují údaj přesahující 150 tisíc kilometrů.

Koroze je minulostí

Nejčastěji mají v současnosti kontrolovaná auta závady na elektroinstalaci, dále na podvozku a řízení. Koroze se už prakticky nevyskytuje.

Nejméně poruch se při kontrolách nachází na vozech SUV, dále na manažerských vozech a sportovních automobilech, naopak nejporuchovější jsou ta nejmenší vozidla.

Kategorii nejmenších aut vyhrál Ford Fiesta, mezi SUV byl nejlepší Ford Kuga, kategorii sportovních aut ovládla Mazda Mx-5 a velkoprostorových VW Golf Plus. Většinou se na prvních místech objevovali němečtí výrobci, dobře si vedly i japonské značky a také Ford. Čest Francouzů zachraňoval pouze zmiňovaný Renault Mégane.  

Dekra již podruhé vyhodnocovala i poruchovost dodávek. Zde se na stupních vítězů umístily VW Crafter, Mercedes-Benz Sprinter a  třetí byl Fiat Ducato.

Výsledky jednotlivých aut lze nalézt na gebrauchtwagenreport.com.

 

Právě se děje

Další zprávy