Německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung uvádí, že magdeburská policie nejdříve neshledala důvod k vyšetřování, protože na úseku dálnice A2 mezi Berlínem a Hannoverem poblíž Wittenbergu, kde Radim Passer jednu ranní červencovou neděli letěl s Chironem vysokou rychlostí, neplatí rychlostní limity.
"Po dalším zkoumání se ale dnes policie ujala vyšetřování pro podezření ze zakázaného závodu motorových vozidel. Státní zastupitelství by nyní mělo podrobněji přezkoumat skutkový stav případu," uvádí německý list.
Passerovu jízdu už dříve kritizoval německý autoklub ADAC, popsal chování řidiče Bugatti jako nezodpovědné. K jízdě se také kriticky vyjádřilo německé ministerstvo v čele s ministrem dopravy Volkerem Wissingem, v prohlášení se staví proti "jakémukoliv chování v silniční dopravě, které ohrožuje nebo by mohlo vést k ohrožení účastníků provozu". Zdůraznilo také, že německý zákon vyžaduje na řidičích jet jen tak rychle, aby měli vůz neustále pod kontrolou.
Ačkoli první video z jízdy s Chironem developer zveřejnil na YouTube kanálu už v listopadu loňského roku, ve veřejném prostoru vzbudil rozruch až další videozáznam natočený přímo z vozu, který Passer zveřejnil až letos v lednu. Zde jsou také doplněné údaje z rychloměru a údaje z GPS. Zatímco na tachometru se objevuje maximální rychlost 414 km/h, podle GPS je reálná rychlost dokonce o tři kilometry vyšší.
"Mnoho lidí nás žádalo, abychom sdíleli nesestříhané záběry z kamery z auta, a tak jsme to udělali. Doufáme, že si jízdu, tentokrát z jiné perspektivy, užijete," píše Passer v popisku videa. To má nyní po pouhých dvou týdnech od zveřejnění 6,6 milionu zhlédnutí.
Dálnici A2 poblíž Wittenbergu si Passer vybral zřejmě proto, že jsou zde vedle sebe tři široké jízdní pruhy, zhruba desetikilometrový úsek je téměř rovný a mírně klesá, a tak je velmi dobře vidět vpřed. Radim Passer rychlostní test údajně provedl se svým týmem v nedělních brzkých ranních hodinách, kdy byl i velmi slabý provoz, nicméně na zmíněném on-board videu je patrné, že musel předjet několik aut v pravém pruhu.