Jan Matoušek
1. 5. 2018 9:06
Renault letos slaví 120. narozeniny. Automobilka je to nepochybně inovativní, vždyť například první auto, které získalo pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, na kapotě neslo logo diamantu. My jsme se z bohaté historie francouzského výrobce rozhodli podívat na když ne nejzajímavější, tak vysoce zajímavá (a někdy zapomenutá) vozidla. Vybírali jsme přitom jak ze sériových, tak i koncepčních modelů, kterým dominují ostré hatchbacky (nebo také hot hatche).
Renault Clio V6
Co bylo R5 Turbo v 80. letech, tím se stalo Clio V6 na začátku 21. století (koncept se původně ukázal už v roce 1998). Recept byl jednoduchý - jedno třídveřové Clio, jeden třílitrový šestiválec a pohon zadních kol. Pohonná jednotka měla nejprve 169 kW a byla uložena za předními sedačkami. Clio V6 je tak striktně dvoumístné. První verze, známá jako Phase 1, vznikala mezi lety 2001 a 2003. Pak přišla Phase 2, která se dočkala řady nejen stylistických, ale především technických úprav. Motor posílil na 188 kW a i přes mírně vyšší hmotnost dokázal auto vystřelit z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a rozjet ho až na 246 km/h. Příliš silnějších a rychlejších ostrých hatchbacků té doby nenaleznete. Vzácností pak překoná leckteré supersporty - obou verzí údajně nevznikly ani tři tisícovky.