Kupujete nové auto? Až polovina některých vozů se brzy po zakoupení rozbije

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 6:02
Britský magazín What Car? patří mezi respektované rádce v otázce koupě nového auta. Vedle novinek recenzuje z uživatelského hlediska také ojetiny a každým rokem rovněž vydává několik žebříčků. Mezi ty nejzajímavější patří vlastní průzkum spolehlivosti maximálně čtyři roky starých automobilů. Časopis k tomu využívá vyplněné dotazníky od čtenářů, kterých se za poslední rok sešlo lehce přes 18 tisíc. Celkem 159 modelů magazín rozdělil do deseti kategorií, což vytváří poměrně přesný pohled na to, jak jsou auta ve stáří od jednoho do čtyř let spolehlivá. Na kompletní výsledky se podívejte do galerie.

Pouze model, u něhož nebyl nahlášen žádný problém, může dostat stoprocentní hodnocení. Jakmile redaktoři magazínu vyhodnotili, že se u vozu nějaká porucha vyskytuje, přichází podle četnosti výskytu a vážnosti problému o procenta z celkového skóre. Další body ztrácí auto ve chvíli, kdy musí být odstaveno v servisu delší dobu, případně ve chvíli, kdy oprava stojí peníze. Stále se totiž jedná o auta se stářím nejvýše čtyři roky. Celkové pořadí značek pak vychází ze souhrnného hodnocení všech modelů daného výrobce, které se v žebříčku objevily.

Pokud je řeč o poruchách, vztahuje se k modelu, jehož rok výroby je uveden v tabulce. Právě na něj získal What Car? nejvíce reportů od zákazníků. Někde se problém týká celé doby výroby, jinde se vyskytuje až od určitého roku.

Foto: Škoda Auto

Octavii trápí drobné vady

Za Hyundai se seřadila koncernová auta. Druhé Audi A3 trpí především na karoserii, třetí Škoda Octavia s naftovým motorem podle Britů postihuje celá řada menších problémů, s nimiž je ale vůz nadále pojízdný. Celkově jen asi desetina exemplářů utrpěla závadu. U benzinových Octavií je to 12 procent aut, což stačilo až na deváté místo. Jen o příčku níže se umístila Škoda Rapid.

Z opačného konce spektra lze vypíchnout Nissan Pulsar, kde se porucha objevuje u 45 procent exemplářů. Nejčastěji se týká nemotorové elektroniky. O moc lépe na tom není naftový Mercedes třídy A, u nějž sice poruchu utrpí jen 33 procent aut, hned 13 procent problémů je ale spojeno s motorem.

 

Právě se děje

Další zprávy