Nejprodávanější dodávka mění tvář. Je teď úspornější o litr

Radek Pecák Radek Pecák
16. 4. 2015 9:38
Podívejte se na světovou premiéru šesté generace Volkswagenu Transporter.
Nová podoba užitkové verze Volkswagenu Transporter.
Nová podoba užitkové verze Volkswagenu Transporter. | Foto: Radek Pecák

Amsterodam - Nová, v pořadí už šestá generace Volkswagenu Transporter - nejprodávanější dodávky světa - se představila na světové premiéře v Amsterodamu. V České republice začne automobilka na přelomu letošního léta a podzimu najednou prodávat užitkovou i osobní verzi a také luxusní rodinný automobil Multivan. Ceny zatím nezveřejnila.

Dosavadních pěti generací vozu Volkswagen Transporter se během uplynulých 65 let prodalo 11,6 milionu kusů, z toho na předchozí pátou generaci připadly od roku 2002 dva miliony.

Během slavnostního večera k uvedení nové generace před publikem projížděla i kolona historických "transporterů".
Během slavnostního večera k uvedení nové generace před publikem projížděla i kolona historických "transporterů". | Foto: Radek Pecák

V oblasti designu se žádná revoluce nekoná - vůz si musí uchovat maximální užitnou hodnotu. Nicméně přední část automobilu teď dává jasně najevo spřízněnost se současnými osobními vozy značky Volkswagen a má sebevědomější výraz než dosud. Členění krytu chladiče je přísně horizontální.

Největší kus práce udělalo vývojové oddělení automobilky v oblasti pohonných jednotek a také v interiéru. Tam přibylo množství komfortních i bezpečnostních asistenčních systémů. Samozřejmostí je použití nových, kvalitnějších a na pohled lépe vypadajících materiálů.

Princip rozmístění jednotlivých ovládacích prvků se nemění. Chválit lze i dostatek odkládacích prostor.
Princip rozmístění jednotlivých ovládacích prvků se nemění. Chválit lze i dostatek odkládacích prostor. | Foto: Volkswagen

V průměru by nyní řidiči nové generace měli oproti srovnatelným verzím minulé generace ušetřit jeden litr paliva na každých sto kilometrů jízdy. Nejúspornější varianta slibuje spotřebu jen 5,5 litru nafty na sto kilometrů.

Pod kapotou mohou pracovat čtyři dieselové agregáty (vždy jde o čtyřválce se zdvihovým objemem válců dva litry), které jsou naladěny na výkony 62, 75, 110 a 150 kW. Nabídku doplňují dva zážehové motory s výkonem 110 nebo 150 kW.

V kabině teď řidič může mít k dispozici elektricky nastavitelnou sedačku, dále například adaptivní tempomat, vyhřívání čelního skla a systém samočinného brzdění před překážkou.

Nejžádanější pohonnou jednotkou by měl být motor 2,0 TDI 110 kW.
Nejžádanější pohonnou jednotkou by měl být motor 2,0 TDI 110 kW. | Foto: Radek Pecák

V osobní verzi cestující ocení nový systém sklápění krajních sedaček ve druhé řadě, díky nimž je teď výrazně snazší přístup k místům ve třetí řadě vozu.

Díky vzájemným kombinacím jednotlivých verzí motorů, výbav a také dvou různých rozvorů a tří výšek střechy je k dispozici přes 500 možných různých variant. V nabídce budou i vozy s automatickou převodovkou a rovněž s pohonem všech kol.

Limitovaná edice Volkswagenu Transporter je lakována stejnými barvami jako legendární "Bulli".
Limitovaná edice Volkswagenu Transporter je lakována stejnými barvami jako legendární "Bulli". | Foto: Volkswagen

I ta nejkompaktnější verze užitkové varianty dokáže převážet náklady o objemu 5,8 metru krychlového, přičemž plocha nákladového prostoru měří 4,3 metru čtverečního. U verzí s vyšší střechou, případně prodlouženým rozvorem tyto hodnoty pochopitelně dále narůstají.

 

Právě se děje

Další zprávy