Jan Matoušek
29. 7. 2022 6:02
Pokračující problémy v dodávkách dílů, do toho invaze Ruska na Ukrajinu. Evropský trh s novými auty má za sebou složitý půlrok, což se odráží i na prodejích. Za první pololetí letošního roku se v Evropě prodalo "jen" necelých 5,6 milionu automobilů, o 13,7 procenta méně než loni. Výrazný pokles zaznamenaly i jednotlivé trhy. Situaci na 15 největších trzích detailně probírá následující galerie.
Francie - Peugeot 208
Ve Francii se prodeje nových aut meziročně propadly o více než šestnáct procent na 771 979 kusů. To znamená, že stát pevninské Evropy spadl za již zmíněnou Velkou Británii. I v zemi galského kohouta rostly prodeje plně elektrických modelů, ale na rozdíl od Německa či Velké Británie nepřekonaly hranici sta tisíc kusů, ale jen mírně úroveň 93 tisíc kusů.
Lídrem trhu je s poměrně velkým náskokem Peugeot 208, samotný Peugeot (už však ne s tak velkým náskokem před Renaultem) vévodí i pořadí značek. Na prvních pěti místech jsou mezi nejprodávanějšími modely prakticky samé francouzské modely, výjimku má Dacia Sandero, sice s francouzskou technikou, ale rumunským pasem. Sandero a Dacia Duster jsou pak dokonce jediné dva zahraniční modely v desítce nejprodávanějších nových aut. Nejpopulárnější Škodou je Fabia s necelými čtyřmi tisícovkami registrací.
Nejprodávanější auta ve Francii
|
Model |
Počet prodaných kusů |
1. |
Peugeot 208 |
46 482 |
2. |
Renault Clio |
34 849 |
3. |
Dacia Sandero |
31 642 |
4. |
Citroën C3 |
29 143 |
5. |
Renault Captur |
26 852 |